Tips meidenkamer

Hoi allemaal,
Moeten 2 meidenkamers inrichten voor meisjes van dan bijna 3 en 5.
Vind dit erg lastig.... welke kleuren moet ik gebruiken, en wat leggen we op de vloer??? Wil geen vloerbedekking, maar welke kleur laminaat?
Wil gewoon witte meubeltjes erin. De 1 heeft een wit meegroeibed en de andere een grote witte bedbank.
Welke kledingkast?
Iemand leuke ideeen????
En daarna moet de babykamer met ook witte meubels. Deze heeft nu een lichtgrijze muur erg mooi, maar willen nu wat anders en is ook aan een lik verf toe! Aangezien we niet weten wat het wordt is dat lastig.... hoop het stieken toch bij een volgende echo te weten te komen zodat we gerichter kunnen verven!!!!
Tips/ sites zijn welkom!

hoi, ik zou het roze doen, gewoon beetje licht. en dan met glasvliesbehang ideaal. je kan het zo weer opnieuw verven als je de kleur zat bent. ik heb altijd behang gehad. en nu sinds kort op mijn zoons hun kamer ook vlies en ook in de babykamer. en zou gewoon licht laminaat nemen ook. succes!

Oh, da's nog eens leuk om over na te denken!! wij hebben dit jaar ons nieuwe huis van boven tot onder verbouwd (letterlijk) en dus veel van dit soort keuzes moeten maken. Superleuk vond ik dat. Maar helaas geen meisjeskamer ;)
Wat zeggen de meiden zelf? Finn was vanaf het begin stellig, de muur moest lichtgroen, heeft hij 9 maanden volgehouden, dus toen zijn kamer aan de beurt was, werd het lichtgroen ( heel veel kleurstaaltjes van de verfwinkel meegenomen en samen uitgekozen). 1 muur in die kleur geschilderd en de rest neutraal ( 1 tint verwijderd van spierwit). Finn wilde alle muren groen, maar dat vond ik te heftig. Bij de vloer en gordijnen had hij trouwens geen inspraak. De gordijnen boven zijn in alle kamers hetzelfde ( ecru, met een borduurseltje, van de hema) en de vloer laminaat, licht eiken. Prettig in onderhoud en ziet er mooi uit ( bredelanken gekozen met een mooie -nep-nerf erin, waardoor je niet meteen ziet dat het geen echt hout is. Verder de kamer van Finn een beetje fleurig aangekleed met dekbed en zo. Babykamer zal heel neutraal blijven, alle muren wit, lichte gordijnen, laminaat en witte meubels die we nog hebben. ( weten nog niet wat het geslacht is van Bob, en zo is het ook wel handig, hoeven we er niet zo veel aan te doen)

ja, ik be hier ook heel erg mee bezig aangezien wij gaan verhuizen :D
bij mij gaan de meiden op 1 kamer. ze zijn bijna 4 en 18 maanden.
ik heb het aan de oudste gevraagd wat ze wilt!
ze wilde weer een princessen kamer (heeft ze nu ook)
maar wel heel veel assepoester en weinig andere princessen.... was haar antwoord.
nou prima!
dat wordt dus (weer) roze behang, veel princessen dingen en licht laminaat.

de baby kamer wordt licht blauw met wit en ook een lichte vloer.

succes :D komt vast helemaal goed.
maar je kan je kids dus zelf vragen wat ze willen.
hello kitty? princess? bloemen? sterretjes? enz enz

liefs, do

Wij hebben een stuva kasten systeem samengesteld. Thomas en Hanna zullen later samen op een kamer moeten, voor Thomas hebben we een kast met groene deurtjes en 1 blauw ladefrontje, voor Hanna willen we een zelfde kast kopen met roze deurtjes en een wit ladefrontje.

Dora is natuurlijk ook super. Bij Xenos hebben ze volgens mij wel roze muggennetten voor boven de bedjes, die geven wel een beetje een hemelbed idee. En ook van die kant en klare vitrage in zuurstok kleurtjes. Die je overal overheen kunt leggen. En veel mooie kussentjes en knuffels.

Hoi allemaal, bedankt voor de tips!!!!
Die Rakke kast is inderdaad nog betaalbaar en met al die vakjes lijkt me dit erg handig.
Denk je dat ik de deurtjes of laadjes zou kunnen beplakken met behang? Dan kan ik er zo wat kleur aan geven.

Gr Bowi

Terug
Bovenaan