Tips met slecht weer..

Hoi meiden,

Lekker weertje weer he!! Nou ja het is de tijd van het jaar, dus nu weer plannen maken wat te doen als je niet naar buiten kan. Dus ik dacht misschien is het leuk om hier wat tips neer te zetten wat je allemaal kan doen. Dus kom maar op met die tips!!!!

Hier wat van mij:
* heb met Jennifer toen het mooi weer was in het bos allerlei spullen bij elkaar gezocht (takjes, dennenappels, eikels), nu morgen nog ff wat mos halen en dan een mooi herfsttafereeltje maken en deze op tafel zetten.
* Bakken (nog nooit echt gedaan dus morgen wordt de eerste keer!!)

groetjes Ilone

Ik heb toevallig vandaag met Benthe een taart gebakken!! En dat was een groot succes!!!

Verder vindt Benthe het erg leuk om in huis met een plantenspuit kleine klusjes te doen, zoals het poetsen van de tafel, met water en een doekje en spons dus!!

Verder zijn wij gisteren naar de bieb geweest toen het zo regende en hebben we lekker op ons gemak boekjes en zo gekeken en uitgezocht.

Verder ga ik met dit weer regelmatig bij vriendinnen op visite of zij bij mij en kunnen de kids samen spelen!!

Groetjes Martine

Ik heb bij de Hema allemaal knutselspullen gekocht. Ze hebben daar speciale stiften en plaksel voor de allerkleinsten. Niet giftig en uitwasbaar. Tevens ben ik van de week bij de Action geweest. Allerlei stempels, papier, kinderschaartje ed gehaald. Kortom met slecht weer wordt er druk geplakt.

Wat we ook doen (idee gestolen van pz) is uit reclamefolders allerlei etenswaren knippen. Van gewoon papier een rond 'bordje' knippen dan het bordje vullen (plakken dus) met zelfgekozen etenswaren. Mette vind het prachtig!

Lekker de muziek aan het dansen doet het hier ook goed.

gr.Ing

Hallo

Ik vind dit weer ideaal voor ballorig of zoiets.

Verder idd leuk om koekjes te bakken. En andere knutselactiviteiten te doen.
Ook leuk weer voor spelletjes en puzzels maken. Hutten bouwen in huis met lakens en daaronder thee te drinken. Poppen in bad te doen...

Groetjes Kirsten

Hihi, mijn idee is misschien dom, maar lekker TOCH naar buiten.
Laarzen aan en gaan met die banaan.
Daarna lekker droge kleertjes aan. Of nog beter, alvast lekker douchen en dan daarna de pyjama aan.

Groetjes, Karin

idd gewoon wel naar buiten! dikke kleren aan en eventjes naar buiten. Ookal is het maar een kwartiertje ik vind altijd dat Alice er gewoon van op knapt!
Verder helpt Alice mij tegenwoordig met alles. Als ik aan het poetsen ben geef ik Alice ook altijd een doekje, ik ben er altijd eerder zat van dan zij!
Ook helpen met koken, bakken, afwasmachine afruimen, tafeldekken etc.
Tussendoor speelt ze zelf.
Wat we eventueel samen doen is een hut bouwen van dekens.

Groetjes Alberdien

IDD NAAR BUITEN MET DE BUBS! hihi, binnen word ik knetter gestoord en daarnaast ben ik niet zo crea bea met knippen en plakken, hihi!
Maar......volgende week ga ik met de kinderen kleuren, knippen en plakken want ik ga een deur in de huiskamer omtoveren tot herfstdeur (met blaadjes, paddestoelen, egeltjes). Uiteraard wordt alles met plakband op de deur gemonteerd zodat het over een tijdje omgetoverd kan worden in een sinterklaas/kerst deur!

x miranda

Ik had dit topic al gelezen en toen wist ik niks aan te vullen. Maar vanochtend toen ik Charlotte de fles gaf kwam Isabelle opeens zelf met een idee...en die is ook leuk om te doen als het slecht weer is. Isabelle vindt het in ieder geval geweldig:
FOTOBOEKEN kijken van toen ze baby was tot nu!

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan