• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

tips minder voedingen

Hoi, ik geef borstvoeding op verzoek aan Tygo, maar die hongerlap van mij komt gewoon nog 7 a 8 keer op een dag. Hebben de dames die borstvoeding geven misschien tips voor mij om dit te minderen (tygo is nu al 10weken en komt 's nachts ook nog een keer, mooi is natuurlijk als die eraf gaat)

Oja, ik heb geprobeerd om 1voeding door flesvoeding te vervangen. Maar dat ging faliekant mis....zijn handen en voeten zwollen op en hij zat binnen een half uur onder de vlekken en bulten....arme mannetje is er allergisch voor...
 
Hoi,
Hier ook een borstvoedingsmama. Ik heb de mazzel dat Vigo goed door slaapt en overdag op de 5 voedingen zit. Wat je voor de late voeding kan proberen is om afgekolfde melk in een flesje te doen en die dan geven. Vaak drinken ze uit een flesje makkelijker een grote hoeveelheid en je hebt kans dat hij dan langer gaat doorslapen.
Wel is het vaak eerst even oefenen met een flesje tot dat ze er goed uit drinken.
Wat je overdag kan proberen is om te proberen elke voeding elke keer een half uurtje op te rekken zodat hij gaat wennen dat er langer tussen de voedingen zit en ze meer in 1 keer gaan drinken. Dit kun je een weekje proberen en kijken hoe het dan gaat. Bij sommige kindjes helpt, bij andere helaas niet.
Ik weet niet of je 1 of 2 borsten per voeding aan bied? Maar het is wel handig om op te letten dat hij eerst 1 borst helemaal goed leeg drinkt, zodat ze de achter melk binnen krijgen. Die verteerd wat langzamer, waardoor ze ook minder snel weer honger hebben.
Elk kindje is uiteraard anders en de 1 drinkt vaker dan de ander.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips en anders kun je misschien nog wat tips over een boek over borstvoeding halen. Die kan je kopen, maar ook prima huren in de bieb natuurlijk. Ik heb er zelf hier 1tje liggen, ik kan nog wel voor je kijken of daar nog tips in staan?
Heel veel succes!
Liefs,
mar
 
Met mijn eerste kindje was ik ook steeds maar bezig met hoeveel voedingen en wanneer slapen enz. Als zij tussen de voedingen door ging huilen vond ik dat het nog geen tijd was om honger te hebben. Het duurde ook erg lang voor ze doorsliep. Mijn tweede kindje was ik al wat makkelijker mee qua wanneer aanleggen, maar zij sliep ook pas laat door ( ze is nu 2,5 en slaapt nog niet altijd door ). Nu bij mijn derde ben ik nog makkelijker, heb echt geen idee hoe vaak hij drinkt. Hij krijgt as hij wakker wordt, als hij moeite heeft met in slaap vallen en tussendoor als hij niet lekker in zn vel zit. Dus best vaak. Het gekke is hij slaapt bijna elke nacht door.

Wel vervelend trouwens dat hij allergisch is. Ook goed opletten met bijvoeding geven over een paar maanden.
 
Terug
Bovenaan