tips na een miskraam

Heb  eind december een miskraam gehad die 2 maanden heeft geduurd voordat hij afkwam. Was 9 weken zwanger maar het vruchtje is bij 5 weken gestopt met groeien. Ben in september met de pil gestopt en had een regelmatige cyclus van 29 dagen.
Ben eind februari weer voor het eerst ongesteld geworden. En ben druk bezig met klussen. Mijn vraag is hoelang heeft jullie miskraam geduurd ? En hebben jullie nog tips over het klussen? Wanneer starten? En hoeveel dagen ertussen laten? Welks standje?  

Hallo boompje.

Ik heb op 2 januari een miskraam gehad ,dat was in het begin.
Toen ben ik 31 januari ongesteld geworden en daarna ben ik weer opnieuw zwanger geraakt en het was weer afgekomen op 16 maart ,ben op 14 april ongesteld geworden en nu ben ik dus weer opnieuw zwanger.Ik ben gewoon heel erg vruchtbaar.En toch ben ik heel erg bang voor een 3de miskraam.Ik hoop dat je ook met zoals ik weer snel zwanger word.groetjes peggy.

Hoi   Boompje,

Mijn eerste miskraam kreeg ik in augustus ik was toen 6 weken zwanger.
Daarna ben ik 1 keer ongesteld geworden en toen was ik weer zwanger. helaas na 10 weken ging het met deze ook mis.

Het vervelende was dat ik 10 weken gevloeid heb. Na 4 echo's zag het er vrij schoon uit maar het duurde erg lang voor echt alles er uit was.

Daarna hebben we besloten om het toch weer te proberen en hebben we omdat ik geen idee meer had welke cycles ik had , het gewoon heel lang en vaak gedaan.

En nu ben ik gelukkig 14 w en 3 d zwanger en het gaat harstikke goed ondanks dat ik niet meer ongesteld ben geweest na de tweede miskraam.

Ik weet dat het soms ook wat langer duurt. ik heb het geluk gehad dat ik erg snel zwanger ben. Maar mijn vriendin heeft na twee miskramen nog een jaar moeten wachten totdat ze eindelijk weer zwanger was.

Ik heb wel met mijn gynacologe afgesproken dat als ik weer zwanger was met 8 a 9 weken al een echo mocht en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt.
Want zo onbezorgt zwanger als ik was bij mijn zoon heb ik natuurlijk de eerste weken niet meer gehad.
Succes Liselore

hoi boompje
je was vrij snel zwanger na de pil,dus reden voor extra maatregelen zijn er niet.behalve dat je het zo graag wil.ik stopte in december met de pil,was in februari zwanger.kreeg in april een miskraam(opgewekt door pillen omdat het vruchtje al 4 weken gestopt was met groeien).ik werd na 5 weken weer ongesteld.omdat ik de vorige keer snel zwanger was maak ik me eigenlijk niet echt zorgen.we vrijen 2/3 keer in de week(elke week).ik zou in ieder geval niet te vaak vrijen,dat is slecht voor t zaad.verder slik ik foliumzuur en vitamines.en ik blijf altijd 10 minuutjes liggen na het vrijen om zoveel mogelijk zaadjes omhoog te laten zwemmen.ik blijf positief denken maar ik zal best janken als ik ongi word,maar ik heb goede hoop dat t snel raak is.hopelijk bij jou ook.
succes!!
groetjes kari

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat het bij iedereen ook snel raak is! En dan niet weer een miskraam komt.
Ik moet 21 mei ongi worden en hoop eigenlijk dat ik het niet weer wordt.
Ik wacht geduldig af.
Voel me niet zwanger dus ga er vanuit dat er nog niks is.

Terug
Bovenaan