Tips: Naar bed brengen, baby 17wk.

<p class="p1"><span class="s1">Hallo,</span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">Mijn dochtertje Marley, 17 weken(3weken te vroeg) wil niet in haar bedje, wiegje of ledikant slapen, om 19.30. </span></p><p class="p3"><span class="s2">Ze dag ziet als volgt uit: </span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">7.00 fles 150ml</span></p><p class="p3"><span class="s2">8.00-10.30 slapen</span></p><p class="p3"><span class="s2">11.00 : fles 150ml</span></p><p class="p3"><span class="s2">13.00 - 14.00 slapen</span></p><p class="p3"><span class="s2">15.00 : fles 150ml</span></p><p class="p3"><span class="s2">16.00-16.45/17.00 slapen</span></p><p class="p3"><span class="s2">19.00 : fles 150ml</span></p><p class="p3"><span class="s2">22.30/23.00 : fles 150ml</span></p><p class="p3"><span class="s2">Van 23.00/23.30 slaapt ze tot 07.00. Dan wil ze we gewoon in haar wiegje slapen, maar om 19.00 wil ze gewoon niet in het wiegje in slaap vallen. </span></p><p class="p3"><span class="s2">Leg ik haar wakker in bedje, als ik merk dat ze moe is. Dan begint ze te krijsen zo erg dat ik haar niet rustig krijg. Als ze eenmaal rustig is en het weer probeer gaat ze weer krijsen. </span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">‘s Middags haar in het ledikantje leggen lukt helaas ook niet altijd want dan blijft ze ook krijsen, ze valt vaker haar wipstoel in slaap. Zie ik dat ze moe word en leg ik haar dan in het wiegje of ledikantje dan begint ze ook te huilen. </span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">Heeft iemand tips, of moet ik me niet druk maken en zal het op een gegeven moment zonder moeite lukken? </span></p><p class="p2"> </p><p class="p3"><span class="s2">Groetjes,</span></p><p class="p3"><span class="s2">Mama Astrid en Marley. </span></p><p> </p><p class="p2"> </p>

Je zou kunnen proberen gaar s ochtends iets minder lang te laten slapen. Ik zie dat ze nu s ochtends 2,5 uur slaapt en daarna 2 keer een uurtje. 
Misschien kun je haar s ochtends maar 1,5 uur laten slapen zodat ze in de middag wat langer slaapt. In de namiddag heeft ze dan nog maar een klein dutje nodig van een half uurtje. Dan gaat ze om 19.00 uur wellicht makkelijker slapen. 

Mijn zoontje wou ook niet naar bed voor 22:30. Hij wou graag bij ons zijn en sliep dan vanaf 20:00 wel in de box of bij ons op de bank. Hij wou gewoon dicht bij ons zijn. Vanaf 3.5 maand lukte het wel om hem in zijn bedje te laten slapen vanaf 20:00.
Ik heb er ook nooit een probleem in gezien omdat hij wel sliep en ook al door sliep inderdaad. En dan du wel goed in zijn ledikant wou slapen.
Toen hij eenmaal s avonds in zijn bed ging slapen ging het overdag ook veel beter.
Ik zou mij als zij wel bij jullie in de buurt slaapt mij niet zo'n zorgen maken.

Mijn beste tip: laat het los. 
Onze dochter wilde tot 20 weken enkel overdag op ons slapen. Als je haar weg legde dan krijste ze alles bij elkaar. ‘s avonds zat altijd één van ons met haar op de arm op de bank. Na de fles van 22.00u konden we haar zo in haar ledikantje leggen en sliep ze tot de volgende ochtend. Eigenlijk exact hetzelfde als bij jou.
Ik heb weken lang naar oplossingen gezocht en alles geprobeerd. Niks hielp en ik was in tranen. Op een gegeven moment heb ik alles losgelaten. Zo ben ik een paar weken verder gegaan. De rust kwam terug in huis. Met 4,5 maand heb ik een nieuwe poging gewaagd en ineens kon ik haar zo wegleggen in bed. Zowel overdag als ‘s avonds om 19.30. Ik wist niet wat me overkwam. Sindsdien slaapt ze al haar slaapjes in haar ledikant.
Lang verhaal maar ik wil alleen zeggen: het komt écht wel! Geef je kindje de tijd. Sommige kindjes hebben nou eenmaal meer tijd met papa of mama nodig. Ik weet in ieder geval wel dat ik me bij een tweede kindje niet meer zo druk ga maken.

Helemaal eens met gebruiker eindige d op 190. 

Vergis je niet, hier in de westerse wereld MOET maar van alles. Oh slaapt jullie baby nog op jullie kamer? Oh, slaapt je baby alleen maar in de draagzak? Mijn kinderen sliepen gewoon hele dagen op hun kamertje blablablabla. 
ze zijn klein en willen bij hun mama zijn.... Als ze zo klein zijn is maar 1 ding belangrijk mbt slaap. En dat is niet waar maar DAT ze lekker slapen. 

mijn meisje nu ook bijna 17 weken en heeft tot 13-14 weken in de wieg op onze kamer geslapen. Overdag had ik haar met een week of 9 in haar eigen kamertje maar de avonden bleven een uitdaging. Pas als ik mee naar bed ging, sliep zij ook. Heb het maar losgelaten. Of ik ging lekker vroeg met haar naar bed, of ze lag lekker in de box/babynestje te slapen beneden tot ik naar bed ging. Op een gegeven moment vond ze het ok om rond 7-8 zonder mij in de wieg te slapen en nu slaapt ze sinds 2 weekjes ook in de nacht op haar eigen kamertje en gaat ze vaak ( niet altijd) gewoon lekker slapen rond half 7. Vast ritueel. Badje, borstvoeding, slaapzakje aan, boekje lezen en in haar bedje.
tijdens de avonden dat het niet lukte, gaf ik het 3 pogingen. 3 keer naar boven voor een knuffeltje en een aai over haar bolletje en desnoods even oppakken en weer wegleggen. Na de 3 keer, haalde ik haar eruit en jammer dan. Volgende dag weer een poging en nam ik haar lekker bij me of ik ging er naast liggen.
En nog als ze nu snachts wakker wordt terwijl ze kort daarover gedronken heeft, komt ze gewoon lekker naast me in de wieg (die staat nog op mijn slaapkamer) en slaapt ze gewoon weer lekker verder. 

dus laat het gaan! Komt vanzelf. Probeer het gewoon iedere avond. Maak een ritueel. Lukt het? Mooi! Lukt het niet? Jammer dan en lekker laten slapen op een manier dat het wel lukt. 
op een avond denk je dan ineens he? Het is gelukt! 

Ik ben zelf niet zo’n voorstander van zijn slaapritme verstoren (in de ochtend verkorten etc) want daar kun je ook een vermoeide baby voor terugkrijgen en dat geeft alleen maar meer gedoe. Een uitgeruste baby slaapt beter..... En schijnbaar vindt hij die ochtendslaap heel fijn..... Maar dat is mijn ervaring. Wellicht helpt het voor jouw kleintje wel. 

succes! 

Dankjewel allemaal voor de reacties. Ik ga nu inderdaad meer proberen los te laten, mag gelukkig echt niet klagen. Ze huilt nauwelijks en slaapt gelukkig de nachten door. 
Dus dat slapen in haar bedje zal dan ook wel komen. 

Het is voor mij fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn. Zo’n eerste kindje merk ik dat ik vooral een tijdje gefocust was op dat slapen.

dankjewel!?

Terug
Bovenaan