tips nodig om te eten

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Sinds twee weken ongeveer wil die kleine van mij (9 mnd)
opeens zijn warme hap niet meer!! Hoe kan dit?
Weet iemand wat ik eraan kan doen of tips?
Hij is even een paar dagen ziek geweest maar dat is wel over en
voor die tijd was ie trouwens ook niet ziek, maar hij weigert nu steeds zijn warm eten. maakt niet uit of ik potje geef of zelfgemaakt.. hij doet zijn mondje stijf dicht en ik krijg er niets meer in.
Terwijl ie altijd zo gek op eten was!!!! Hij valt hierdoor ook wat af en dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk.
Ik geef hem de rest v.d. dag net zoveel als altijd dus het is niet zo dat ie teveel ander eten tussendoor ofzo krijgt waardoor ie geen honger meer heeft. Snap er nix van...

Help!

heb ook nu net geprobeerd om de warme maaltijd eerder aan te bieden, dus ipv de fruithap gedaan, maar ook dat helpt helemaal niets...

hoi hoi,

heb ook vaak dat probleem,

maar wat ik nu doe is een beetje groente op de lepel met wat yoghert.
en dan eet die kleine het wel en dan steeds minder er op.
vaak is zijn bord dan wel leeg.
mis schien het je er wat aan

groetjes saloua

Misschien een ideetje, geef je kindje eens zelf de lepel en laat het hem zelf eens proberen, en dat jij dat met een tweede lepel er ook wat naar binnen werkt....gewoon even proberen, zo heb ik m'n zoontje brood leren eten....eentje op de tafel leggen en mee laten spelen en ondertussen z'n boterham in z'n mondje stoppen....ik weet niet of het werkt met warm eten, maar je kan het proberen....succes!

Hai hai!

Heeft gijs ook gehad. Precies hetzelfde. Eerst at ie prima warme hap, nadat ie ziek was geweest wilde hij het ook niet meer. Hij zat echt huilend in het stoeltje als ik met de warme hap aankwam. In het begin heb ik ook geprobeerd het te mengen met biogarde e.d. maar het wilde niet. Toen ben ik gewoon   weer overgegaan op fles voeding en heel langzaam weer gaan proberen of hij warm eten wilde. In het begin heb ik het eens per week geprobeerd. (toen weigerde hij nog) en toen de smaak weer een beetje terug kwam steeds vaker gegeven. Gewoon stoppen als hij geen zin meer heeft en als hij echt weigerd gewoon een paar dagen wachten. Anders krijgt hij helemaal afkeer tegen warm eten. En een tijdje langer de fles (of borst)  is helemaal niet erg!!!
Succes. groetjes.
P.S. Bij gijs maakte het ook niet uit of het potje was of zelfgemaakt warm eten...

Hoi!

Dit is zo herkenbaar! Tara (bijna 11 maanden - 6 mei-) at vroeger haar hele potje Olvarit groente op, de tonijnrisotto was haar favoriet. Maar sinds een paar maanden wil ze haar groente niet meer eten, en dan maakt het dus ook niet uit of het uit ene potje komt (ik heb verschillende merken geprobeerd) of zelf gemaakt (ik had speciaal een blender gekocht ). Nu, enkele maanden later, houdt ze nog steeds haar lipjes stijf op elkaar als ze haar groente ziet en als ik haar een beetje afleid met de tv bijv. en er toch een hapje in haar mondje krijg, dan spuugt ze dat er weer uit OF ze peutert het er met haar vingertjes uit. Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik blijf het elke keer weer proberen, maar het is tot nu toe nog niet gelukt.

Omdat ik fulltime werk, past mijn moeder op Tara. Zij had op een dag geprobeerd om aardappelpuree (dat poeder uit een zakje) te geven met koeienmelk en raar maar waar, Tara eet dat WEL op .... dus nu geeft mijn moeder haar van maandag tot vrijdag aardappelpuree. Niet echt gezond eigenlijk, want ze moet toch wel afwisselend eten. Ik had Tara afgelopen zondag een stukje gegrilde kippenworst gegeven en dat vond ze erg lekker! Dus op die manier kan ik haar toch een beetje vlees laten eten.

Oeps, dit is wel een erg lang bericht geworden als Tara weer goed haar groente eet, zal ik het wel laten weten

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan