Tips nodig!!!! Slapen is echt een probleem nu!!!

Hallo allemaal,

Voor het eerst dat ik zelf een onderwerp start.
Ik lees vooral veel mee met anderen en vind daar vaak antwoorden op mijn vragen, erg fijn!!

Ik vraag niet snel om hulp en tips maar nu zit ik toch met iets en hoop reacties te krijgen van andere mama's...

Onze kleine meid is nu 10,5 maand en slaapt erg slecht snachts. Tot 7,5 maand ging het slapen echt perfect!! Toen ging het lichamelijk niet zo lekker met haar, ze heeft behandelingen van een osteopaat gehad ivm zogenoemde Kiss-syndroom en flinke verkoudheid erachteraan.
Nu gaat het lichamelijk echt beter met haar maar het lijkt alsof ze het doorslapen verleerd is...??
In de tijd dat het niet zo lekker met haar ging was ze snachts veel wakker, had ze veel pijn en waren wij ook vaak bij haar in dr kamertje of lag ze bij ons in bed.
Ze gaat rond half 8/8 uur naar bed en wordt dan vaak rond 11 uur wakker, als we bij haar zijn en ze een aanraking van ons voelt op hoofdje of haar ruggetje slaapt ze verder, zodra we de kamer uit zijn huilt ze weer. Soms duurt dit van 11 tot 3 uur snachts, dan slaapt ze eventjes en is ze vervolgens om 6 uur sochtends weer klaar wakker.
Op dit moment is ze ook erg eenkennig en het lijkt alsof ze veel moeilijk zonder onze aanwezigheid kan. Ze komt ook gewoon niet meer in een diepe slaap en wordt altijd huilend wakker.
Nu hebben we sinds een paar nachten haar bedje naast ons bed staan om zo een stapje te wennen dat ze wel echt in dr eigen bedje moet blijven. Ook nu wordt ze nog 5 a 6 keer per nacht wakker, speentje erin en even aaien en ze slaapt wel weer verder. om half 7 is ze wakker en spring levend! Overdag slaapt ze 2 keer een half uur en that's it!!

Ik vraag me af of we er goed aan doen haar op deze manier te wennen aan weer in haar eigen bejde slapen. Daarnaast zou ik heel graag willen dat ze weer in een diepe slaap komt en lekker een lange ruk kan maken.
Nu lees ik ook steeds over de sprong rondom de 11 maanden, wellicht heeft dit er ook mee te maken??

Ik weet het gewoon niet meer en ik voel me hierdoor erg machteloos, ik schuif het steeds af op tandjes, sprong, eenkennigheid om zo maar door deze zeer slopende periode heen te trekken.

Beetje lang verhaal maar wilde graag een zo goed mogelijk beeld schetsen...
Wie herkent dit en heeft wellicht goede tips??
Alvast bedankt!

Veel liefs.
 
Mijn dochtertje heeft ditzelfde probleem gehad tussen de 3 maanden en 6 maanden. Ik bleef heen en weer lopen 's-nachts.... Heel vermoeiend. Wij wilde haar absoluut niet bij ons in bed of bij ons in de kamer, bang dat ze dan niet meer terug wilde. Dus hadden wij diensten. Om en om gingen wij er een hele nacht uit. Dan kon ik (en mn vriend) dus om de nacht een hele nacht doorslapen, of in ieder geval blijven liggen als ik er toch wakker van werd.

Op deze manier zijn wij die periode redelijk doorgekomen.

IK heb helaas geen tips hoe je dit kan oplossen behalve, ga er zoveel mogelijk in mee. Alle oorzaken die jij noemt zouden heel goed kunnen, en als dat het geval is, zou het ook vanzelf weer over moeten gaan.....

Sterkte.....
 
Ons dochtertje is van dezelfde leeftijd. Tot voor kort sliep ze het klokje rond maar dat is nu ECHT VOORBIJ !!!

's-avonds wordt ze 3x wakker, 's-nachts 3x ... slaapt overdag ook 2x een half uur. Altijd huilend tot overstuur wakker wordem. Het kost ons nachtrust inmiddels en ja het is erg vermoeiend.

Ik laat haar in haar eigen bedje slapen, in haar eigen kamer. Pas mijn slaaptijden weer aan dwz zoveel mogelijk slapen als zij ook slaapt zodat je zelf ook nog een beetje op de been blijft.

Ik probeer zo flexibel mogelijk hier mee om te gaan en ga er vanuit dat het echt een fase is. Tandjes, eenkennigheid ... heel herkenbaar.

Troosten, drinken geven, schone luier, even spelen zodat ze afgeleid is en weer terug leggen ... dat zijn de dingen die ik steeds onderneem ...

Veel Sterkte! en ik hoop voor ons dat de meisje snel weer diep slapen en LANG!!
 
Hoi hoi

wat ontzettend vervelend is dat, ik herken het wel een beetje.
Mijn zoontje sliep tot 6mnd door, en is daarna 2mnd lang elke nacht wakker geweest en krijste het dan uit ik kreeg hem niet rustig ook geen fles niks hielp,
wij waren ook helemaal op,
wij werken beide in ploegen dus nachtdienst zijn we wel gewend,

het is bij ons eigenlijk vanzelf weer overgegaan laten huilen is voor ons geen optie dat was wel wat ze bij het cb voorlechten,
ik kan daar echt niet tegen en die kleine van mij geeft ook niet naar 30 min op.

ik denk dat het periodes zijn,
en naar mijn idee is het eigen kamertje toch het beste, ons eerste kindje heeft ook veel bij ons op de kamer gelegen maar dat krijg je er echt niet makkelijk af.

ik wil je heel veel succes wensen en hopen dat het een periode is,

 
Wij hebben dit ook gehad denk dat ze het 2 maanden heeft vol gehouden. Wakker worden s'nachts niet meer willen slapen. Ik heb alles geprobeerd, laten huilen, troosten, bij ons op de kamer slapen niets hielp. Dus slapeloze nachten vreselijk. Ik ben bang dat ik niets anders kan zeggen dan het is een periode waar je weer even door heen moet.

Succes!!!!!
 
je doet het goed zo als je het nu doet echt waar.
Je dochtertje heeft haar vader en moeder even heel erg nodig. Ze is ziek geweest en heeft nu waarschijnlijk wat last van verlatingsangst het hoort er allemaal bij.

En een bedje bij jullie op de kamer is een super oplossing. Ze weet dat jullie er zijn voor haar, ze voelt de bevestiging van jullie als ze wakker word, jullie hoeven je bed niet uit om haar te troosten o gerust te stellen.

Weet je het gaat over, ik ben erg voor deze oplossing. Voor mijn eigen dochtertje doen we dit ook. Zij slaapt al heel lang bij ons. En heeft het echt nodig en om te zorgen dat we gewoon kunnen slapen en zelf gezellig zijn en een gezellig kind hebben is dit een perfecte oplossing voor ons. Ik zou er niet tegen kunnen haar te laten huilen, mijn man moet gewoon weer de weg op de dag erna dus kan ik hem niet de hele nacht wakker houden.
En buiten dat ben ik heel erg voor dat een kind dat zijn mam of papa zo nodig heeft daar recht op heeft ipv alleen te laten huilen.

Liefs
 
Bedankt voor al jullie reactie!!
Is erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben....ook al weet ik dat misschien wel, is het alsnog fijn om reacties van anderen te ontvangen!
Toch twijfel je wel eens of je de goede keuzes maakt als moeder en als ik jou reactie dan lees, Joyceje....doet dat me goed, bedankt!!

Het gaat al een stuk beter nu ze bij ons in de kamer heeft geslapen, sinds een paar nachtjes slaapt ze weer in dr eigen kamertje en dit gaat goed!!
1 a 2 keer rond half 4 wordt ze wakker dan blijf ik er een half uurtje bij en slaapt ze weer verder!

Liefs!!!
 
Terug
Bovenaan