Tips nodig tegen krampjes

Lieve moeders,

Ik weet dat er vast 100 topics over krampjes zijn, maar ik ben hard op zoek naar gouden tips tegen krampjes. Misschien herkent iemand zich in mijn verhaal en kan me helpen.

Ik ben na 2 weken borstvoeding overgestapt op flesvoeding. Door reflux kreeg onze zoon Finn eerst volledig Nutrilon AR maar daar raakte hij volledig verstopt van. Vervolgens gingen we AR mengen met Standaard wat redelijk goed ging. Toen hij 8,5 week was werden de krampjes alleen maar erger. Toen zijn we volledig overgestapt op Standaard voeding. Alleen de hevige krampjes bleven en sindsdien voegen we 10ml water toe wat ook iets hielp. Echter de krampjes blijven en worden niet echt minder. Hij krijst het soms uit en loopt rood aan. Hij slaapt ook erg weinig en onrustig. Soms kunnen we alleen maar met hem rondlopen om hem stil te houden.

Ik ga maandag ook het CB bellen om koemelkallergie te laten testen. Wil het iig uitsluiten. Heeft iemand andere tips? Infacol heb ik geprobeerd en dat doet niets voor hem. Wellicht de Nutrilon Omnio Comfort? Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven want hij is zo zielig als hij zo erge krampjes heeft.

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Laat hij enorme stinkwinden? (Zuur). Uitslag tijdens/na de voeding of gedurende dag? Onrust die eigenlijk continu aanhoud? Kunnen symptomen zijn van kma. Onze dochter vertoonde de eerste 6/7 weken alleen onrust, krijsen (heel hoog en klonk ook echt pijnlijk). Pas toen ze een keer kunstvoeding kreeg kwam de uitslag. Ook de reflux had ze al vanaf het begin en werd als iets los gezien. Nu ze andere voeding heeft (nutramigen puramino) gsst het al stukken beyet en is de reflux ook al zon 80% minder. Alleen door de overstap van bv naar kv zit ze dus ook verstopt. Hier gebruiken we lactulose maar dat zet nog niet echt zoden aan de dijk,, ook extra vocht maar nog steeds maar douwen en een rood hoofd met niks aan resultaat. Infacol en dergelijke werkten hier niet. 
 
 
Hmm moet ff in 2 berichten stomme app hihi. In ieder geval ze zullen bij het cb waarschijnlijk nutrilon pepti voor schrijven, als dit iets maar nog niet genoeg effect heb weet dat je via de ha in overleg nitramigen lgg of puramino zou kunnen proberen (stapje verder). Wij verdikken de voeding met een schepje nutriton, dit help wel al een heel stuk met het kokken/spugen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ? mocht je vragen hebben vraag gerust. Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen bij cb ( heb zelf jammer genoeg wat negatievere ervaringen). Hoop dat finn snel wat happier is ?
 
 
Ik zweerde bij cinababy van vsm maar misschien is het ook niet verstandig om in zon korte tijd al over te stappen op al die verschillende voedingen. Die darmpjes moeten overal aan wennen. Eerst van bv op fv, en dan al die andere dingen. Geef het eerst even tijd. Kma krijgen ze meer klachten dan alleen kramp. De krampjes zijn ook vanaf 6 weken in een piek. Daarna wordt het even heftig maar neemt het weer af.
probeer zoveel mogelijk hetzelfde te blijven doen qua voeding. Bij elke wisseling trigger je die darmen weer.. 
succes!
 
Infacol helpt inderdaad niet. Misschien eens de sab simplex halen, die krijg je bij de Duitse apotheek, echt een wonder middel. Een warme Pittenzak kan helpen/ warm badje. Over het buikje wrijven tegen de klok in. Fietsen met de beentjes. Vaak helpt het om iets met de thermometer rond de draaien. Dan komt er vaak veel lucht en ontlasting vrij. Oude dametjes zweren ook bij venkelthee.. wellicht helpt dit je verder
 
liefs
 
mama van Quinn 31-07-17
 
Bedankt voor jullie reacties!
@Sammerd: ik heb idd ook niet zulke positieve ervaringen met het CB. Ik denk ga idd proberen om kma uit te sluiten. Er is iemand met die allergie in onze familie dus het zou best kunnen. Ik wil dus eigenlijk geen verdikte voeding meer geven omdat hij al niet zo vaak ontlasting heeft. 
@Nansje: je hebt helemaal gelijk. Al die verschillende soorten voeding hebben ook absoluut niet goed gedaan. Hij is inmiddels 11,5 week en dus al 3 weken aan de Standaard. Ik wil deze voeding zo houden maar de krampjes worden nog steeds niet minder. Misschien is Cinnababt idd een uitkomst :)
@Quinn: daar heb ik ook over gelezen. Zitten daar geen slechte stoffen in zoals in Infacol wel? Andere tips helpen inderdaad maar helaas maar voor korte duur :( ga morgen iig wel even het CB bellen over hoe nu verder. 
 
Voor zover ik weet word het regelmatig gebruikt, zo ook ik zelf. zelf ken ik een Duits vrouwtje die dit ook gebruikt vandaar dat ik er vanaf wist. Als je geen mogelijkheid hebt om naar Duitsland te gaan zou je het eventueel ook kunnen bestellen bij de online Duitse apotheek. Heel veel succes!  
 
Cinnababy werkte hier in ieder geval. Niet ? sabsimplex is toch eigenlijk hetzelfde als infacol? Denk dat het per kindje ook verschilt. Verdikking moet jammer genoeg hier wel ? kma voeding is erg dunne zooi ? als kma in de familie zit is er zeker een goede kans, ik had het zelf als kind niet, mijn broer en neefjes dan weer wel. Tegen mij zeiden ze dat de kans klein is dat mijn dochter het had omdat ik nooit klachten had. Maar was dus mooi wel drager, en ze reageerde dan ook heftiger dan mn neefjes. Het hoeft dus niks te zeggen.
 
 
Terug
Bovenaan