tips nodig

even een vraagje ik zit even ergens mee, mijn zoontje is nu bijna 5 maand.(20 weken)

vanaf 10 weken sliep hij de hele nacht goed door , zo'n 10-12 uur echt perfect!
maar sinds 2 weken slaapt hij steeds slechter, hij wordt nu vaak wakker overdag en snachts. snachts wordt hij vaak om 3 of 4 uur wakker. eigenlijk weet ik niet meer wat voor schema hij moet hebben en hoelag een baby van 5 maand wakker kan zijn,voor heen was zijn schema ongeveer:
1 7.00 fles 240cc
2. 11.00 fles 220cc (soms een fruithapje)
3. 15.00 fles 220cc
4. 19.30 fles 240cc
na iedere fles is hij ongeveer 1,5 uur wakker en slaapt hij 2,5 tot 3 uur tot de volgende voeding

hij is nu 7,7 kg en 67,5 cm lang dus best een grote baby, groeit best. en aan voedsel heeft hij niet tekort.

hebben jullie tips? of herkennen jullie het? please help!!
bent ontzettend moe.. en ik heb geen idee meer hoe ik het moet aan pakken.
mischien moet ik zijn schema aanpassen?
wat is jullie schema (of was) met 5 maand mischien ligt hij wel te veel opbed?? ik weet het echt niet meer
het consultatiebureau zegt dan weer dat
ik het moet uit vinden ..even moet aanvoelen... dus daar heb ik ook niks aan. bent nu te moe
liefs Elvira

 
Hoi Elvira,

Wat vervelend en vermoeiend! Mijn zoontje (morgen 5 maanden) heeft ongeveer hetzelfde schema.
700 uur fles
9.30 uur fruithapje
1100 uur fles
tussendoor diksap
1600 uur fles
1800 uur groentehap
2000 uur fles + 3 scheppen nutrix

Van het CB mocht ik de 3 eetlepels nutrix erdoor doen omdat hij ook in een keer om half 5 of 5 uur wakker werd! Krijgen ze net dat stootje extra calorieen. Ik zou zn schema niet aanpassen, hooguit proberen om de laatste fles iets later te geven en met nutrix erdoor.

Mijn zoontje slaapt ook best veel. Lekker laten slapen hoor!

Het kan een periode even zijn dat hij wat slechter slaapt. Mijn zoontje drinkt in een keer slechter. Volgens het boekje Oei ik groei zou het best eens kunnen dat ze op weg zijn om weer een sprongetje te maken in hun ontwikkeling. Slechter slapen kan ermee te maken hebben.

Tja.. ik hoop dat je er wat aan hebt, succes! groetjes van Cindy
 
Hallo Elvira,

Ieder kind is anders, en slaapt natuurlijk anders maar misschien heb je er iets aan. Mijn dochter is wel 6mnd en haar dag ziet er ongeveer zo uit:
7.30 fles 180 water + 6 schepjes
10.30 fruithapje, slaapt daarna ± 1 uur
12.30 fles 180 water + 6 schepjes,
slaapt dan van 13.00 tot 16.00
17.00 warm eten + toetje
19.30 fles 180 water + 6 schepjes + 3 schepjes pap, slaapt dan van ± 20.00 tot volgende ochtend 7.00 / 7.30.
Succes Mariëlle
 
Beste Elvira,

Kan me voorstellen dat je er moe van wordt als je kindje snachts vaak en onregelmatig wakker is.
Mijn zoontje is ook ca. 20 weken. Hij slaapt overdag veel minder als jouw baby. Globaal schema:
7.00 180cc
10.30 150cc
14.00 150cc
17.30 150cc
22.00 180cc met nutrix.
sinds kort smiddags een fruithapje.
Overdag tussen de flessen door slaapt hij gemiddeld 1 a 1,5 uur (dit is steed verschillend).
's Nachts slaapt ie bijna altijd door. Ook sinds 10 weken net als bij jou (toevallig!).

Maar dat jouw zoontje nu (tijdelijk) minder slaapt kan best te maken hebben met een groeispurtje of omdat hij onrustig wordt doordat hij plotseling meer kan. Babies schijnen niet altijd te weten wat ze daar mee aan moeten.
Ik heb zelf het boek 'oei, ik groei!' gekocht. Daaruit kun je dit soort dingen leren. Kun je misschien je baby wat beter begrijpen. (zie ook www.oeiikgroei.nl)

Mijn zoon wil de laatste weken overdag juistveel aandacht. Steeds op schoot en rondgelopen worden etc.
Zo is het bij iedere baby weer anders.

Ik hoop voor je dat dit tijdelijk een ander ritme is voor jouw zoon. En dat jij binnenkort weer aan je rust toe komt.
Heb je niet de mogelijkheid om overdag - als hij slaapt - ook es ta gaan liggen? Gewoon doen!

Succes. Groetjes, Wilma
 
Hallo Allemaal,

Mijn dochter (vandaag 5 maanden) slaapt ook in 1 keer niet meer door. Ik ga toch een paar van jullie tips proberen, maar zij krijgt al elke avond nutrix door de melk en toch blijft ze midden in de nacht wakker worden. Terwijl ze toch echt hele nachten heeft doorgeslapen. Misschien dat de fruit en groente hapjes overdag gaan helpen, ik ga het in ieder geval proberen. Bedankt.

Groetjes Karin
 
heel erg bedankt voor jullie (snelle) reacties en tips! ik ga nu ook proberen hem wat vaker bij tevoeden, mischien heeft hij het ook wel nodig. en mischien wat langer opblijven.. ik ga het iniedergeval proberen!!
thanks!, liefs Elvira
 
Terug
Bovenaan