Tips om actief en bewegend zoontje rustig te houden in vliegtuig

Hallo allemaal,

Eerdaags gaan wij 2 weken naar menorca,
we hebben een zoontje van dan 11 maanden en hij kan nu bijna lopen en kruipt sinds 6 maanden al van hot naar her.
Stilzitten is er niet echt bij en is dus een druk bezig manneke.
Nu zitten we er een beetje mee hoe we dat in het vliegtuis moeten doen.
We weten nog niet hoelaat we moeten vliegen maar hij blijft echt geen 2 a 3 uur op schoot!
Op schiphol kun je een beetje met hem lopen en spelen en dan is het maar duimen dat hij in het vliegtuig slaapt.

Dus iemand tips?!
We gaan ook voor die tijd nog naar het cb..

bedankt

Jacomien
 
Toen mijn zoon rond die leeftijd was vloog ik regelmatig (Afrika en ZO Azie) met hem.
Wat bij ons werkte was: aanleggen als hij onrustig was, lekker met hem heen en weer wandelen op het gangpad (een stewardess vertelde me dat ze een moeder kende die van Melbourne naar Singapora gelopen had), genoeg kleine speeltjes om de aandacht te trekken en voldoende kleine hapjes en snackjes. En zo kwamen we die 20 uur wel door...
 
en ach, je gaat naar het buggy eiland. dus jullie zullen echt niet de enige in het vliegtuig zijn met een kleintje. en je bent er ook zo. wellicht is het in het vliegtuig zitten ook al een afleiding.

 
quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-07-2008 22:53:08'));

Toen mijn zoon rond die leeftijd was vloog ik regelmatig (Afrika en ZO Azie) met hem.
Wat bij ons werkte was: aanleggen als hij onrustig was, lekker met hem heen en weer wandelen op het gangpad (een stewardess vertelde me dat ze een moeder kende die van Melbourne naar Singapora gelopen had), genoeg kleine speeltjes om de aandacht te trekken en voldoende kleine hapjes en snackjes. En zo kwamen we die 20 uur wel door...

hoi dirksmama,
even een vraagje aan jou, heb je je zoontje ook extra tegen Tuberculose prikken gegeven toen je met hem op reis ging? Vraag dit even omdat we zelf straks naar singapore, indonesie en malysie gaan. heb al een vervroegde BMR geregeld maar hoor voor de rest van die tegen strijdige verhalen. Wat heb jij aan extra prikken gegeven??




 
Terug
Bovenaan