Tips om BV baby door te laten slapen?

Hoi hoi
Ik heb eeb heel lief mannetje van 9 weken oud.
Hij krijgt volledig borstvoeding en dat doe ik op versoek. Er zit nu ongeveer 3 uur tussen de voedingen, soms wat korter soms wat langer.
Soms komt het zo uit dat hij rond 7/8 savonds voor het laatst eet en dan alaapt tot snachts 1-2 uur, en vanaf dat moment begint zijn "om de 3 uur" ritme weer. Ik heb geprobeerd om hem savonds rond 11/12 wakker te maken en te voeden in de hoop dat hij vanaf dat moment wat meer uurtjes achter elkaar slaapt maar dat werkt dan weer niet.. maar zou het wel fijn vinden om iets meer controle te hebben op de voedingen en dan vooral snachts. Dus vroeg me af of dit bij jullie ook zo is/was en of er misschien een truc is om hem een handje te helpen met het slapen?
Zou erg fijn zijn als ik over paar weekjes weer aan het werk moet en dan iets meer ritme heb snachts!

Hoi nog een jonge mama hier,
IK ben pas bevallen en mijn zoontje James is nu 6 dagen oud.
Iik kan nog niet echt van regelmaat spreken omdat hij nog zo jong is maar ik merk zelf ook als hij savonds veel slaapt dat hij snachts minder makkelijk in slaap komt en zich eerder meld.
AAls het uitkomt voed ik om 9/10 uur en dan nog eens om 12/1 uur en dan houd hij het wel eens 4 uur vol. 
WWij proberen hier ook een modus in te vinden maar jou kindje is daar natuurlijk al een stuk verder in.
GGroetjes en Succes!

Gefeliciteerd nog!! 
Ik heb afgelopen week geprobeerd hem om 11/12 uur savonds wakker te maken en hem te voeden in de hoop dat hij vanaf dan de lange slaap zou gaan doen, maar helaas werkt dat niet haha. Hij kwam dan juist vaker snachts omdat ik zijn eigen slaapritme door de war haalde.  Zijn "lange" slaap begint hier gewoon vanaf een uur of 9. Hij eet dan rond half 8 voor het laatst. Ik leg me er maar gewoon bij neer dat hij nu snachts gewoon nog 1 of 2 keer komt. Hij slaapt na de voeding gelukkig direct verder.
merk wel dat hij steeds vaker overdag wakker is naarmate hij ouder wordt dus het zal vast allemaal nog gaan veranderen. Ben al lang blij dat hij supermakkelijk in slaap komt en fijn in zijn bedje slaapt zonder problemen. 

Hoi! 
Onze dochter is al bijna 9 maanden en geef borstvoeding. Haar 'lange' slaap begon ook altijd redelijk vroeg in de avond,.waardoor ze 1 a 2 keer in de nacht kwam. Wakker maken om te voeden heeft bij ons nooit gewerkt opeens is het gewoon zo en sliep ze door.. ik heb altijd naar haar behoefte gekeken en haar gevolgd en doe dat nog steeds. Werkt voor haar erg goed. Ze is vrolijk, slaapt en eet goed. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik zou gewoon je kindje blijven volgen, vanzelf zullen ze gaan doorslapen.

Het enige trouwens wat wij wel soms deden was speentje geven ipv gelijk voeden..soms werd ze gewoon even wakker en wilde ze niet drinken maar gewoon even liefde, aai over dr bolletje en een speentje. 

Terug
Bovenaan