Tips om BV baby door te laten slapen?

Hoi hoi
Ik heb een heel lief mannetje van 9 weken oud.
Hij krijgt volledig borstvoeding en dat doe ik op versoek. Er zit nu ongeveer 3 uur tussen de voedingen, soms wat korter soms wat langer. Vaak na zijn "vroege" avond voeding eigenlijk best lang
Want vaak komt het zo uit dat hij rond 7/8 savonds voor het laatst eet en dan slaapt tot snachts 1-2 uur, en vanaf dat moment begint zijn "om de 3 uur" ritme weer. Ik heb geprobeerd om hem savonds rond 11/12 wakker te maken en te voeden in de hoop dat hij vanaf dat moment wat meer uurtjes achter elkaar slaapt maar dat werkt dan weer niet.. maar zou het wel fijn vinden om iets meer controle te hebben op de voedingen en dan vooral snachts. Dus vroeg me af of dit bij jullie ook zo is/was en of er misschien een truc is om hem een handje te helpen met het slapen?
Zou erg fijn zijn als ik over paar weekjes weer aan het werk moet en dan iets meer ritme heb snachts!

Ik snap dat je daar meer behoefte aan hebt. Weet je hoeveel je kindje drinkt per voeding??
Als je dat een beetje inzichtelijk krijgt, weet je met hoeveel melk hij in slaap valt. Het zou goed kunnen dat hij steeds net genoeg drinkt om weer lekker verder te kunnen slapen. 

Ik geef mijn zoontje (3maanden) ook volledige borstvoeding sinds 5 weken kolf ik s'avonds zijn laatste voeding. Die geef ik of mijn partner dan en sindsdien slaapt hij door tot 7/7.30. Ik zorg dan vaak dat hij een flesje van 120/140 ml binnen krijgt waar hij de hele nacht op kan slapen. 
Misschien heb je er wat aan. Succes!

Nou ineens is alles anders haha
vrij snel na mn berichtje dronk hij rond 9 zn laatste voeding en slaapt ineens tot 6/half 7 door.
dus niks geforceerd en alles gaat lekker op zijn ritme. Maar ben er wel blij mee!! 

Terug
Bovenaan