Tips om de bevalling opgang te helpen?

Ben nu 6 dagen over tijd en ons kindje wil niet indalen. Heeft iemand tips, grootmoeders middeltjes om het allemaal op gang te helpen?
Heb gehoord dat trappen lopen kan helpen   en het hart van een verse ananas eten....

Jaja, goed gelovige sul heeft dit vanmiddag dus wel gegeten (en dames, het is niet vies, wel zoet en hard maar echt niet vies) Nu afwachten of het ook helpt, hahaha!

Groetjes Niek

Hoi,
Helaas zijn er heel veel bakerpraatjes over hoe je de bevalling op gang zou kunnen helpen, maar er is niets dat echt helpt. De baby komt gewoon als hij/zij zover is en dat kun je van buitenaf niet beinvloeden. Het beste werkt  om rustig af te wachten en gewoon afspraken te maken om bijvoorbeeld ergens te lunchen, shoppen of koffiedrinken.
sterkte ermee!

groet van Else (38+1)

tja of het werkt geen idee,

er blijkt in sperma een stofje te zitten die kan werken, een orgasme zou ook kunnen werken door de samentrekkingen, weete niet of het je eerste is maar als dat niet zo is dan zou strippen kunnen helpen, bij een eerste heeft het geen zin omdat de baarmoeder het nog niet eerder heeft doorgemaakt en dan levert het eigenlijk alleen maar pijn op en geen weeen.
volle maan zou werken volgens sommige maar die is net geweest en heeft bij niemand echt geholpen geloof ik.
en je tepels masseren en erop sabbelen zou werken, maar ja, ik heb echt geen flauw idee hoor.
dit zijn alleen maar dingen die ik gehoord heb en het enige wat ik zo ongeveer zeker weet is over het strippen.

succes,

groetjes Miranda morgen 39 weken

Bedankt oor jullie reactie's..
Sex hadden we al uitgeprobeerd, het hart van een ananas heeft ook niet geholpen, gisteren hele middag weesten winkelen (veel gelopen) maar zelfs dat heeft geen effect gehad....
Ben nu maar weer aan de poets geslagen, ramen gewassen, gordijnen gewassen, badkamer een beurt.... moet wat hé...
Vrijdag een afspraak in het ziekenhuis....

Groetjes Niek (41+1)

Ik heb zwangerschapsyoga gevolgd en mijn lerares heeft wel eens verteld, dat je bij het stimuleren van de grote teen ook een bevalling kunt opwekken. Alleen weet ik niet hoe dit gedaan moet worden en wellicht een grote fabel.
Groetjes, Yoeke

Nee hoor, Yoeke, dat is geen grote fabel.

Dit valt onder reflexzonetherapie, zeg maar grofweg: een variant op acupunctuur, maar dan doe je dit met je vingers ipv naalden. Op je grote teen zit het reflexpunt dat correspondeert met de hypofyse in je hersenen, de 'regelkamer' van je hormonen. Als je dat punt stimuleert, kan het een laatste zetje zijn om het door te laten breken.
Het punt zit (moet je misschien even iemand anders laten kijken, want dat zal zelf niet meer lukken) ongeveer in het midden van je 'teenafdruk'. Net als bij een vingerafdruk, heb je op je teen ook zo'n afdruk. In het centrum van de ribbels, liggen de lijntjes dicht bij elkaar, een soort lusje, dat is ook ongeveer het midden van het bovenste kootje. Als je daar met je vinger/duim pompend op drukt, stimuleer je de hypofyse. Dit punt kan erg gevoelig zijn aan het einde van de zwangerschap.

Er zijn meer punten die je kan stimuleren, maar dit is moeilijk uit te leggen hier. Je kan ook naar een reflexzonetherapeut gaan die aangesloten is bij de VNRT (beroepsvereniging) Dan weet je zeker dat het iemand is met een gedegen opleiding en is er een grote kans dat je verzekering de behandeling vergoed of een deel ervan. Wel belangrijk om dan te vragen of die persoon (bij)scholing heeft gehad wb zwanegrschapsbegeleiding, want dat is nog niet standaard bij alle opleidingen.

Veel succes!

Rosanne, 39+4
(zelf ook reflexzonetherapeut)

Terug
Bovenaan