Tips om dochtertje aan het eten te krijgen?

A

Anoniem

Guest
hoi,

Jasmijn is nu 6 maanden, ze krijgt 4x per dag Friso standaard 2, dus opvolgmelk. Op de verpakking staat dat ze maar 600-700 ml per dag mag hebben maar ze krijgt nu dus 4x 200cc. Ze wil echter niks erbij eten.
Ik ben nu 3 weken aan het proberen. 2x heeft ze een paar hapjes wortel en een paar hapjes banaan gegeten, naar alle andere keren was drama.
Ze gaat nu zelfs heel hard huilen als ik haar zelfs maar in het wipstoeltje zet!
Ik heb vandaag melk met bambix geprobeerd eerst met een lepeltje en daarna met de fles. Geen succes.
Ik denk dat ik het maar een week of 2 laat rusten en later nog eens probeer.
Of heeft iemand van jullie een geniale ingeving?
groeten Elke

Hoi hoi,
Hier waren de hapjes ook niet zo'n succes, Isabel ging er van kokhalzen en ook het fruit vond ze niets.
Ik heb zo'n babycook gekocht dus maak alles vers.
Wat ik gedaan heb is zelfgemaakte appelmoes (gewoon appel stomen en pureren) en dat door de wortels heen doen.
Het is geloof ik ook zo dat een baby 5 dagen achter elkaar hetzelfde moet eten wil hij de smaak herkennen. Dus wij zijn nu met wortels bezig en as weekend worden dat boontjes.
De fruithap vindt ze nu erg lekker, haar mond gaat nu spontaan open als het lepeltje eraan komt.
Gewoon iedere dag een paar hapjes proberen en anders laat je het toch nog even bij het oude.
Succes,
Liefs Sharon mv Isabel 6 m&2 d

hoi,

ik laat het nu even een paar dagen rusten en dan ga ik nderdaad eens wat langer hetzelfde proberen, Ik heb steeds maar max 3x hetzelfde geprobeerd. k heb trouwens ook de babycook. Ideaal ding vind k het. Erg duur in aanschaf, maar op deze manier haal ik het geld er wel uit, want ik zou inmiddels al een hoop potjes olvarit de vuilnisbak ingekieperd hebben
groeten eLKE

Terug
Bovenaan