Tips om door te slapen?

hoi allemaal,

Heeft 1 van jullie een tip om de kans op doorslapen bij een baby te bevorderen?
Jasmijn is nu 12 weken en over 2 weken moet ik weer werken, ik heb zóooooo'n zin in een nachtje doorslapen!!!!
Tot nu toe heeft ze per ongeluk 4x 7 uur doorgeslapen, maar alle andere keren wordt ze om de 4 uur wakker, dag en nacht echt een intern klokje.
Ze slaapt wel veel beter en vaster s anchts dan overdag dus dat ritme heeft ze wel, ze gaat na de voeding van 23.00 uur en 3 uur ook gelijk weer verder met slapen.
Ik las net van iemand die haar alleen een beetje troostte s nachts en zonder voeidng weer terug legde, maar Jasmijn is echt een beetje aan het bellenblazen en op haar handjes aan het sabbelen dus dan heeft ze denk ik echt wel honger. (of zou het gewoon wat zuigbehoefte zijn)
Ik heb geen zin om haar een uur te troosten en uiteindelijk toch nog te voeden.
Heeft iemand de gouden tip?
Al vrees ik dat ik gewooon geduld moet hebben...
groeten ELke

Hoi Elke,
Ons meisje is nu 5 weken, in principe heeft ze geen nachtvoeding meer nodig (kijkend naar haar gewicht), maar ze wordt ook om de 3 a 4 uur wakker. Troosten, terwijl ze in haar bedje blijft liggen, met haar speentje helpt wel en ze valt vrij snel weer in slaap. Ik denk dat die zuigbehoefte niet altijd honger hoeft te betekenen. Ik voel met je mee, ik denk wel dat het vanzelf goed komt en dat onze kindjes de nachten gewoon doorgaan slapen, tot die tijd,hou vol!
x Esther

Rijstebloem mag volgens mij pas vanaf 4 maanden.Kijk ff op de verpakking. Verder mag je ook de laatste fles Forte geven. Ik weet niet of je Nutrilon geeft, maar Nutrilon Forte is voor de " hongerige" baby. Daar 'doen' ze het net even wat langer op. Friso of andere merken zullen ook wel een dergelijke variant hebben.
Succes!
Patricia

Hai! Nathan slaapt bijna nooit de hele nacht door. Hij is nu 14 weken en krijgt om 21.00 uur zijn laatste en om 6.30 zijn eerste voeding. Tussendoor moet ik er vaak 1 of 2 keer uit. We bakeren hem nu op een nieuwe manier in (THANKS PETRA) en dat werkt stukken beter (met een hydrofielluier). Ook laten we hem nu in een slaapzakje slapen, dat helpt. Ik moet zeggen dat ik pas de laatste 2 weken veel minder vaak er uit hoef. De drie maanden zijn voorbij hihi. Nu zit hij ook op 5 voedingen in plaats van 6 of 7. Ik heb van de consultatiearts het advies gekregen om hem wat rijstebloem te geven 's avonds met name. Dat vult beter en ze hebben langer een voldaan gevoel. Blijkbaar mag dat al eerder dan bij 4 maanden. Ik zal het eens uitproberen en ik laat je nog wel weten of dat werkt! Nathan is nu nl. niet zo lekker en eet daardoor wat minder goed. Slaapt als een os (komt door de prikjes van gisteren).

groetjes kim

Zijn speentje hoeft hij lang niet altijd. Bij hem helpt het soms ook om heel even je wang tegen zijn wang te leggen en hem een aai over zijn bol te geven. Ik zeg nooit iets tegen hem op dat moment want dan gaat ie weer brullen.

Terug
Bovenaan