Tips om gewone melk te leren drinken?

Ons meisje is nu 1 jaar en ik zou graag willen dat ze gewone melk leert drinken, maar tot nu toe lukt dat niet. Ze weigert gewoon.

Ze wil het niet uit een beker en ook niet uit een fles. Op het moment krijgt ze niets anders tijdens de maaltijd, maar probeer ik haar op andere momenten zo veel mogelijk te laten drinken. Zo krijgt ze toch voldoende vocht binnen.

Maar misschien heeft hier een tip om de overgang wat makkelijker te maken.

Hoi,

Misschien kun je de melk verwarmen, dan lijkt het meer op de voeding? Ook heb ik wel eens gelezen dat mensen de voeding met de gewone melk mengen, en dan steeds meer gewone melk erbij doen. Misschien vindt je dochter het leuker om de gewone melk uit een (rietjes)beker te drinken. Ik deed er zelf in het begin een scheutje roosvice door, en dat steeds minder. Werktte perfect!

groetjes,

Desiree

hoi

Ik deed het gewoon eerst menegen met flesvoeding helft en helft gewone melk en dan gewoon warm maken,en zo steeds minder er in totdat je alleen gewone melk had en ik deed bij de fles smorgens de vitamine d druppels,en tussen de middag maakte ik brinta en asvonds voor het slapen gaan nog warme melk of helft pyamapap en   helft gewone melk.tussendoor krijgt ze gewoon ander drinken,weet niet of ze al zelf dr fles vast kan houden denk het wel he,maar de nuby drinkbeker met zachte speen tuit heb ik heel fijn heb alleen wel de gaatjes groter gemaakt en daar drinkt ze heel goed uit.ze wilde nooit uit een tuitbeker met harde tuit drinken dus misschien een tip greotjes wendy

Hoi,

Je kan het idd mengen en dan gewoon opgewarmd geven en dan steeds minder kv erbij tot het alleen koemelk is.

En sommige mensen lusten absoluut geen melk dat kan natuurlijk bij kinderen ook zo zijn.
Ons meisje drinkt ook geen melk en dat kan geen kwaad. Zij dronk dan wel 2x per dag bv tot ze ruim 2 was.
Maar toen ze dat niet meer deed dronk ze geen melkproducten en at ze ook niet.

Je kan ook kiezen voor nutrilon 3

succes

Bedankt voor de tips.

Dat mengen is idd een goede optie, maar lijkt me een geknoei. Voorlopig is het probleem van de baan. Het goede nieuws is dat ze wel karnemelk lust. Vanmorgen heeft ze daar een klein beetje van gedronken en dat ging prima.

Eigenlijk wil ik gewoon van de opvolgmelk af, ze is oud genoeg om gewone producten te drinken en ze heeft niets extra's nodig.

Ze krijgt vanaf nu karnemelk en voor het slapen gaan maken we de opvolgmelk op. Die wordt nu sterk verdund gegeven en eventueel mengen we het laatste restje met wat gewone melk. Maar het kan goed zijn dat ze binnenkort geen fles meer wil voor het slapen gaan.

Terug
Bovenaan