tips om het tanden poetsen leuker te maken?

luke nou bijna 11 maanden heeft 2 tanden onder en 2 tanden boven maar vindt het vreselijk om tanden te poetsen heeft er iemand nog goeie tips om het voor hem wat leuker te maken.
groetjes alexandra

Wat wij altijd hebben gedaan bij onze oudste is hem zelf laten meehelpen.. Dan lieten we hem eerst poetsen en deden we het zelf na, of wij deden het eerst en dan mocht ie zelf napoetsen omdat " papa en mama wat waren vergeten" .. Dat werkt hier goed, want we hebben nooit problemen gehad met tandenpoetsen en hij word volgende week 3..
Misschien kun je er een leuk liedje bij zingen?? Ik heb wel eens een liedje gehoord op het refrein van Alle eendjes zwemmen in het water.. Dat ging zo:
Alle kindjes poetsen braaf hun tandjes
van boven en ook onder, van boven en ook onder..
Enz.enz..
Hopelijk heb je er wat aan..
Gr. Anne-Marie

hoi

ik heb een nichtje van 2 en als ze mij mijn moeder is oma dus. dan zingen we altijd zagen zagen wiede wiede wagen dat liedje en het werkt goed. zelf hoef ik er nog niet aan te geloven sverre is pas 12 weken.

doei doei lucy

Hoi,
Ik  geef onze dochter mijn tandenborstel en dan mag ze gelijktijdig mijn tanden poetsen. Voor ons werkt dit heel goed.
Ik  moet wel oppassen dat ze de tandenborstel niet achter in mijn keel steekt, haha.
Liedjes zingen werkt ook goed.
Suc6

Hi,

Ik poets Tom zijn tandjes nu ook aantal weken, in het begin wilde hij er niets van weten, maar was laatst in duitsland (das hier om de hoek) en zag daar putsy kindertandpasta met aarbeien smaak.. denk dat ze zoiets ook wel in nederland hebben..?

Tom is helemaal weg van, aardbeien-jam, aardbeien-diksap, dus ik dacht kan het altijd proberen...

Nog steeds vind ie dat geborstel niet echt fijn, maar het smaakje is toch wel lekker dus hij houd zijn mondje open en stribbelt niet meer tegen :)

Ik ga altijd op de wc pot zitten met dichte deksel op de badkamer, Tom op schoot, en heel relaxed beginnen, eerst eens laten proeven, en dan maar borstelen..

Gaat nu erg goed!

Nens

Nog 1 opmerking, mijn tandarts raade af om de tandeborstel van je kindje ook in jou mond te doen...
Zoals ik las van de dame boven mij...

Want wij dragen al bacterien bij ons die gaatjes veroorzaken, en je kindje kan ze zo krijgen...dan ben je verder van huis.

ik zet Maud voor de spiegel, geef haar het borsteltje in de hand en poets vervolgens zelf met de elektrische. Doe het wel rustig en een paar keer opnieuw in haar mondje. Laat haar ook mijn mond poetsen en haar eigen.

Hoi,
ik maakte er altijd een een lliedje van;
Tandje poetsen is zo fijn,
zo lekker als ze weer schoon zijn!!
Dat gaf genoeg afleiding om te poetsen. Je hebt ook leuke tandenpoets boekjes. Misschien werkt dat ook bij je kind. En als mijn dochter echt niet mee wilde werken pakte ik haar even stevig beet.... want poetsen hoort erbij, of het leuk vinden of niet. Nu gaat het poetsen prima!

Terug
Bovenaan