Tips om rustig te blijven?

Hallo,

Mijn eerste bevalling vond ik nogal traumatisch.
Nu moet de tweede er ook uit in april!
Weet iemand een cursus/ begeleiding waar je rustig van wordt/ ontspant tijdens de bevalling.
Ontspannen vind ik namelijk erg moeilijk.
Ik hou absoluut niet van zweverige dingen!!!!
Iemand tips????

Liefs.

ja joga is een goede maar ik persoonlijk vind dat al te zwevirig hahaha

zelf ben ik ook een chaoot en een stresskip maar mijn bevallingen zijn tot 2 keer toe relaxt geweest.
waarom? ik kan heel goed naar mezelf luisteren.
letterlijk bedoel ik in dit geval.
ik ga op mn eigen ademhaling letten en denk verder helemaal nergens aan (dus ook niet aan de pijn)
sommige noemen het uit je lichaam treden maar ik zie t zo niet. mezelf in trance brengen vind ik een beter wordt.
sommige worden rustig van muziek, ik wordt rustig als ik naar mn eigen adem luister.
als er een wee aankwam, hield ik mn adem in en als de wee weg was, blief ik heel zachtjes uit.
aan mn man had ik niks. is niet lullig bedoeld want hij was een toppertje toen ik hem wel nodig had maar tot die tijd was ik helemaal in mezelf gekeerd.
ben 2 keer natuurlijk bevallen, 2 keer zonder pijn bestrijding.

je kan dit alvast thuis zelf oefenen. lekker op de bank liggen, nergens aan denken en alleen naar je eigen ademhaling luisteren.
zo wordt je echt relaxt (en slaperig)

meer tips heb ik eigenlijk niet. dis mijn ervaring en zo ga ik dus ook mn volgende bevalling tegemoet.

liefs, do

Misschien een hele simpele:de gedachten dat je voor al die pijn je mooie kindje op je buik krijgt
je weet dat die pijn niet voor niks is.
verder gezellig maken als de bevalling net begint,heb ik bij mn zoon ook gedaan,andere kind de deur uit,muziekje aan en lekker op de bank weeen wegpuffen en een lolletje maken met je partner,als echt erg word weet je dat dan meestal niet lang meer duurt voordat je kindje er is(in mijn geval dat ik echt pijn heb gehad is nog geen 3 uurtjes geweest,maarja ook iedere bevalling is anders
proberen toch rustig te blijven,iedere bevalling is anders
liefs jootje

Ik doe nu een mindfulness- training waarbij je veel ontspanningsoefeningen/aandachtsoefeningen doet (ECHT leren lsteren naar je lijf, merk ik)
. Niet specifiek voor zwangeren, maar ik denk wel dat ik er tijdens ( maar ook na) de bevalling iets aan zal hebben.

Terug
Bovenaan