tips om te leren los lopen?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn dochter is nu 1,5 jaar en een paar dagen en loopt nog niet los. Ze deed vorige week een heel aantal stappen ineens, maar dat is nu al weer een week geleden. Ik wete niet wat het is, maar ze lijkt me bang om los te lopen ofzo. Heeft iemand tips om mijn kleintje wat zekerder te maken? Ik geloof wel dat ze het kan, maar ze durft het niet ofzo. Of komt het vanzelf?

Groetjes, Emmy

hoi emmy

ik zit met het zelfde probleem. me zoontje loopt ook nog niet los. wel van snel over lopen dat wel. maar niet helemaal loslopen.   het komt vanzelf wel. het is het onzekere . ze weten dat ze het kunnen, maar te onzeker om helemaal te doen.

groetjes danielle

Hoi wij hebben een zoontje van 16 maanden en die begint nu los te lopen.
Wat wij nu steeds doen is hem erg aanmoedigen en juichen als hij zelf los loopt.
Hem van mij naar mijn vriend laten lopen (eerst een klein stukje en dan steeds verder)
Ze leren het vanzelf en als je laat merken dat je trots op ze bent als ze het doen, gaan ze het steeds verder zelf uitbreiden.

Maar ik denk dat het ook iets is wat het ene kind gewoon sneller doet en durft dan het andere kind. Je moet ze soms alleen een beetje stimuleren en aanmoedigen.

Vaak begint het met een paar pasjes van tafel naar kast of iets anders en vaak binnen een week of 3 merk je dat ze het ineens door hebben en het vertrouwen er bij hunzelf steeds meer komt.

Wij hebben de Babywalker aangeschaft.
SUPER!! ze liep na een week helemaal los, en te scheruen door het huis heen.
Vind ze geweldig.
Is vanuuhhhhh... ships,, hoe heet dat merkt.
Niet Fisherprice, maar die andere .. met electronica.
Veel geluidjes erop, en lichtjes, en je kunt er achter lopen.

Werkt 1000% :D

Terug
Bovenaan