Tips om zitten te stimuleren?

Dag mede-moeders,

Ik merk dat mijn dochter (6 mnd) sinds kort heel veel interesse heeft in zitten. Het gaat allemaal nog heel wiebelig en ik moet haar absoluut niet los laten want dan zou ze nog omvallen. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben om het zelfstandig zitten te stimuleren. Leuke zit-spelletjes of zo. Of gaat het helemaal vanzelf?
Alvast bedankt voor de tips!
 
Bij ons ging het eigenlijk een beetje vanzelf. Ik zette haar bijvoorbeeld in de box neer met een aantal kussens om haar heen. In het begin viel ze natuurlijk steeds om bovenop de kussens, maar het ging steeds beter. Ook deed ik op schoot steeds spelletjes met haar. Klap eens in je handjes, hop-paardje-hop enzo. Eerst zat ze nog een beetje inelkaar gezakt tegen me aan, maar ze ging steeds rechterop zitten. Als ze sterk genoeg in hun ruggetje worden, dan gaat het steeds beter.
 
Hoi, ze gaan het echt vanzelf doen hoor. Er komt een dag en dan zitten ze heel erg trots te zitten! Wat je kunt doen is bv.op de grond spelen met bv.een babygym (lekker tegen aan slaan);wij hebben zo'n zwangerschapskussen en die leggen we nog steeds een beetje om d'r heen (10 1/2 mnd, maar tegels op de vloer). Dit gaat super. Torentjes bouwen..ahum vooral omver gooien of met balletje rollen is hier een groot succes en dan blijft ze me toch lang zitten. Echt, het komt vanzelf!
 
Ik leg het voedingskussen achter haar neer. ALs ze omvalt, valt ze zo zacht.
Verder deed en doe ik nu nog maar af en toe optrekspelletjes met haar als ze ligt (aan de handjes pakken en van lig in zithouding helpen) Ze vind dat namelijk helemaal geweldig en ik merk dat ze er sterke buikspieren van heeft gekregen. Ze zit al heel goed nu (is 6 mnd). Zo erg dat ze op het CB zeiden dat ik haar vaker op haar buik en rug moest leggen omdat ze anders waarschijnlijk gaat kontschuiven ipv kruipen. Dus het is ook niet altijd goed, wilde ik maar zeggen.
 
Mijn zoontje is 6,5 maand en wil ook erg graag zitten om te spelen. Ik ga vaak op de grond achter hem zitten, zodat hij niet hard valt als hij omvalt. Sinds ongeveer een 1,5 week gebruikt hij 1 handje om overeind te blijven, maar soms vergeet hij dat en trekt hij zijn handje erbij om een speeltje te pakken en valt hij weer om.
 
Terug
Bovenaan