Tips om zoontje overdag wakker te krijgen?

<p>Hoi, mijn zoontje word as maandag 3 weekjes alleen zit hij andersom in het dag/nacht ritme. Overdag slaapt hij en wordt niet uitzich zelf wakker. Moet hem dus wakker maken en nachts komt hij om de 2 of 3uur. </p><p>Heeft iemand tips voor mij om hem overdag meer wakker te krijgen? Als het tijd is voor de borst/fles dan is hij soms heel even wakker en at meteen in dikke coma. Heb als tip van kraamhulp gekregen een natte washand maar dat werkt al niet eens. </p>

Heb je al geprobeerd om het overdag zo licht mogelijk te maken en s nachts donker? Dat hielp bij ons om zijn ritme om te gooien. Daarnaast hielp het bij ons ook om voordat hij de nacht in gaat alles om hem heen zo rustig mogelijk te houden, zonder te veel prikkels. Denk aan geen tv aan of felle lampen. Dit had bij ons heel snel effect. Succes!

Ik snap dat het heel beroerd is, maar je zoontje is nog maar drie weken en die heeft nog geen benul van dag en nacht... geef het even wat tijd. Om de twee/drie uur komen voor een voeding is echt nog heel normaal en heeft je zoontje ook nodig. Hij heeft negen maanden lang onbeperkt toegang gehad tot voeding én hoefde er zelf niet eens wat voor te doen ;-) Die kleintjes hebben veel rust nodig en doen niet veel meer dan slapen en drinken, rond vijf weken hebben ze een sprongetje en dan zal het anders worden.
Geef het tijd en dan inderdaad wat hierboven als tip gegeven wordt. Licht/donker en voor de nacht weinig prikkels én gewoon lekker bij je nemen en knuffelen. 

Het is normaal dat baby’s de eerste 6 weken nog omgekeerd ritme hebben. Dus zou niet teveel zorgen maken en even accepteren. Overdag in licht laten slapen kan wel helpen. Leuk boek om hierover te lezen is ‘zo krijg je een blije baby’

Dank je wel voor de tips. Ik laat hem overdag in zijn bed slapen met de gordijnen open. En avonds niet al te veel prikkels voor het slapen gaan. De felle lampen is idd wel een goeie. 
Ik weet dat hij idd nog heel klein is en eraan moet wennen maar ik kreeg zelf de tips van de dokter en kraamzorg. Maar het lukt echt niet om hem overdag wakker te maken. Ja hij knippert even met zijn ogen en is weer knockout!! 
Dank je wel voor jullie reacties.

Terug
Bovenaan