Tips om zoontje te laten drinken?

<p>Hoi, </p><p>heeft iemand misschien DE gouden tip om mijn zoontje van 10 maanden te laten drinken? Hij krijgt nog 3 melkflessen en deze gaan prima. Verder wil hij niets anders. Ik heb al vanalles geprobeerd. Water, thee, diksap, roosvicee, ranja, thee met schepje poedermelk (ging 2 keer goed, nu ook niet meer). Ook verschillende flessen en bekers al geprobeerd maar hij wil niets. </p><p>Ik wil hem ook niet teveel dwingen maar ik merk dat hij de laatste week enorm veel moeite krijgt met poepen. </p><p>Misschien weten jullie nog iets? </p>

Ik lees even mee hier ook alles geprobeerd. Drinken uit m'n glas vind ze ook interessant maar dat is voor de lol 1 slokje. Krijg niks naar binnen niet verdunt niks. 

Meer water in zn fles ben ik gister gaan doen. Verder vind hij een gewoon bekertje ook reuze interessant, weet niet of ik het goed uit kan leggen maar hij zuigt het op waardoor hij zich dus verslikt en alles weer uit zn mond loopt.
Door groente en fruit kan ik inderdaad ook doen, bedankt voor de tip!  

Probeer het drinken aan te bieden voor de melk, fruit, brood, maaltijd of tussendoortje. Doe het eens in het flesje waar je ook de melk uit geef eventueel met kleinere speen.
Meer water in de fles met melk of miss een schepje minder zodat het minder geconcentreerd is.
Voor de ontlasting heb je ook laxo dit is van roosvice maar heb je waarschijnlijk ook wel huismerk van. Doe dit bijvoorbeeld door een beetje yoghurt. Of voeg pruimen toe aan een beetje yogurt of het fruithapje. 

Om goed te kunnen poepen kun je hem helpen door op de 3 V's te richten: vet, vezels en vocht. Voor vocht heb je hierboven al tips gekregen. Probeer ook goed volle producten aan te bieden voor vet, roomboter, scheutje olie door eten, volle zuivelproducten. Voor vezels kun je zoveel mogelijk volkorenproducten aanbieden, bijvoorbeeld ook eens volkorenpasta.

Vooral niet forceren. Mijn dochter is in november geworden geworden en pas de laatste maanden wilt ze ook iets anders drinken. Misschien geen 3 flessen melk meer aanbieden maar 2 flessen en de 3de fles iets anders? Misschien dat hij gewoon vol zit van die 3 flessen melk

Terug
Bovenaan