Tips omtrent Neocate

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik zit met mijn zoontje ondertussen op Neocate. (Vanwegen bewezen KA.) Hiervoor Pepti en Nutramigen gehad, maar nog steeds heftige reactie.</p><p>De eerste 2 dagen, met Neocate, gingen echt súper! Maar sinds vandaag veel last van boeren, melk wat omhoog komt, overstrekken en daardoor huilen.</p><p>Gelukkig gaat slapen ook beter en is ie over het algemeen een stuk rustiger en vrolijker dan voorheen. Maar we zijn er nog niet. Ik ben even ten einde raad op het moment.</p><p>Iemand hier ervaring mee en wat tips? </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi, Neocate is extreem dun qua voeding. Vandaar dat het makkelijker omhoog komt. Wellicht helpt verdikken met johannisbroodpitmeel. Ik zou we het advies geven om de pure variant te pakken, want die van Nutricia of Kruidvat kunnen ze vaak niet tegen als ze kma hebben.
 
Is het mogelijk dat hij daar pas na 3 dagen last van krijgt? 
Johannes broodpitmeel kan ik altijd eens proberen! Enig idee hoeveel schepjes ? 
 
[quote quote=10511572]Is het mogelijk dat hij daar pas na 3 dagen last van krijgt? 
Johannes broodpitmeel kan ik altijd eens proberen! Enig idee hoeveel schepjes ? [/quote]Bij mijn dochtertje begon dat ook pas na 2 dagen dat het steeds terug kwam. Wij gebruiken echt het minimale aan johannesbroodpitmeel, maar dat is per kindje verschillend. Wij hebben nog een schepje liggen van de johannisbroodpitmeel van Nutricia en zo’n schepje doen we op een fles van 180 ml. Voor een fles van 150 ml doen we net onder de rand. Maar sommige kindjes hebben juist meer of minder nodig. Houd er wel ff rekening mee dat de ontlasting dunner of juist dikker kan worden door de johannisbroodpitmeel. Waarschijnlijk zal de kleur van de ontlasting ook wel anders zijn met deze melk? Tenminste dat hadden allebei mijn kindjes toch. De eerste keer in eerste instantie verstopping van de neocate en de 2e juist wat dunnere ontlasting haha. Ik hoop dat de neocate in combi met de johannisbroodpitmeel voldoende helpt voor jullie!
 
Super bedankt! Ik ga hier ook eens voor kijken. Fijn dat het herkenbaar is! Ja de ontlasting van mijn zoontje is idd ook anders van kleur en vaster, door de andere voedingen constant aan de waterdunne diarree/spuitluiers. Dus sinds de afgelopen dagen is zijn ontlasting zoals het moet zijn. 
Ik hoop ook dat het werkt, dan heeft ie eindelijk geen pijn of ongemak meer sinds weken / maanden!
 
[quote quote=10511578]Super bedankt! Ik ga hier ook eens voor kijken. Fijn dat het herkenbaar is! Ja de ontlasting van mijn zoontje is idd ook anders van kleur en vaster, door de andere voedingen constant aan de waterdunne diarree/spuitluiers. Dus sinds de afgelopen dagen is zijn ontlasting zoals het moet zijn. 
Ik hoop ook dat het werkt, dan heeft ie eindelijk geen pijn of ongemak meer sinds weken / maanden![/quote]Ik hoop met je mee!
 
Terug
Bovenaan