tips op vakantie met de auto

Hallo allemaal,

Ons zoontje is nu net twee weken 1 jaar. We gaan op vakantie naar oostenrijk en dat is voor ons met de caravan toch wel zo'n 14 uur rijden.
Nou vragen wij ons het volgende af:
In twee keer rijden, en / of een gedeelte s'nachts rijden.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met een kindje van 1 jaar om s'nachts te rijden, hoe dat gaat en hoe ja dat het beste aan kunt   pakken, zoals om 19.00 uur vertrekken of om 23.00 vertrekken.

Graag wacht ik op reacties
Groetjes Sandra mama van Jesper (11-06-06)
 
ik heb geen ervaring met 's nachts rijden omdat onze dochter slecht slaapt in de auto, maar wel met vakantierijden.
We zijn in maart met onze bijna 1-jarige dochter naar Zwitserland gegaan, 1000 km in 1 dag. Het was goed te doen, maar omdat ze weinig sliep werd ze aan het eind van de middag jengelig. Wij hebben het opgelost door om en om naast haar te gaan zitten op de achterbank voor het nodige entertainment, dat hielp. Neem een grote tas met speelgoed, boekjes en snacks mee, dat leidt af van de lange zit.
Neem ook lange pauzes van  minstens een half uur, zodat ze even kunnen kruipen of lopen. Daarna is het even huilen als je weer verder gaat, maar dat was bij Anne met een paar minuten over.
We zijn net terug van een weekje Frankrijk, bewust dichterbij gegaan, maar 700 km. Het was nog genoeg, weer naast haar gezeten de halve reis, maar lief dat ze was, ongelooflijk!

groetjes, Ellen
 
hi,

wij zijn naar Italië geweest toen  onze jongste 11  maanden was. heen zijn we om 22 uur gaan rijden. hij heeft geslapen tot 7 uur (en wij om 03.00 een uurtje). 's morgens werd het best warm in de auto en werd hij het zat. om 12 uur waren we in ons hotel en allemaal een beetje moe.
terug zijn we om 19.30 uur gegaan, en hij sliep tot 7 uur en wij weer om 03.00 uur een uurtje. de terugweg was vermoeiend rijden in de ochtend door het Ruhrgebied (veel file door werk  aan de weg en erg veel vrachtverkeer).

als ik  je mag adviseren: op tijd in de avond vertrekken en zelf niet vergeten te rusten.
 
Terug
Bovenaan