Tips orginele 10 dagenpakket

A

Anoniem

Guest

Hoi hoi,

Even snel ik kom de laatste dagen tijd te kort.
Mijn schoonzusje is binnenkort uitgeteld van de eerste.
Nu ben ik bezig een origineel 10 dagenpakket te maken.
Niet te standaard en het liefst leuke zelfgemaakte cadeaus.
We hebben al:
* Kraamtaart (heeft iemand nog een lekker recept), anders wordt het een slagroomtaart met lange vingers aan de buitenkant. De naam erop, roze/blauwe muisjes etc.
* Een houten zitkubus met ruimte erin om spulletjes in te doen. Maakt Erik, ik maak er een kussen op.
* Knisperboekje (wie weet welk materiaal erin kan, wat gewassen kan worden.)
* Snooterpakket, voor mama, papa en baby  (derde dag kraamtranen).
* Heb nog wel veel meer ideeen maar help mij maar verder.
* Moet er nu snel drie in bed stoppen, ze worden vervelend.

Ben benieuwd naar jullie tips.
Groetjes, Helma.

Ik ben niet zo van het zelf maken, maar in mijn pakket zat ook een kadootje voor mij en een kadootje voor mijn man. Erg leuk vond ik dat.
En mijn broertje kwam met een eigengemaakte cake aanzetten. Vond ik ook erg leuk! Weer eens wat anders.
Succes!
Liefs Nelleke

Wat leuk dat je voornamelijk zelfgemaakte kadootjes doet!
Je kunt eens kijken op

www.hetrozewolkje.nl

om ideetjes op te doen.

Als ik jou was dan liet ik de kinderen ook iets leuks maken, bijv. een fotolijstje beplakken/beschilderen of een blik waar dan iets in kan. Of een beker die je zelf kan beschilderen die daarna in de oven gaat. Een spaarpot kleien. Een cd samenstellen met leuke kinder- of slaapliedjes. Een t-shirtje verven...

Ben benieuwd wat het uiteindelijk allemaal is geworden. Laat je het even weten (foto!)?

Groetjes,
Ellen mv Julian

wat een leuk idee zeg....

maar je kunt zelluf ook een tutpoppetje maken zo`n heerlijke zachte....
of een kussen met naam erop, een schilderijtje met naam en geboortedatum etc.
het geboortekaartje na schilderen op hout (maar goed dat zijn natuurlijk allemaal dingen buiten het 10 dagen pakket)

ow of zo`n doekje met verschillende soorten stofjes....meeste kinderen zijn daar gek op

veel suc6

liefs denise

Hernner me ineens dat mijn moeder voor dit soort gelegenheden altijd een slab maakte. Stuk badstof (net wat groter al de slabben in de winkel, wel zo praktisch), koort eromheen en dan de naam of een plaatje erop naaien. Was erg persoonlijk, en viel altijd in de smaak.
Je kunt ook van het geboortekaartje (voor dag 10 ofzo) zo'n doorzichtige bal maken (kopen) waar je een schoentje in stopt die je gemaakt hebt van het geboortekaartje. Als je een patroontje wil moet je het maar even zeggen.
Liefs Nelleke

HIya Mommas!

Ik kreeg tijdens mijn kraamtijd een 'luiertaart" van mijn buurvrouw. Ziet er erg leuk uit en is ook praktisch. Je kunt het net zo uitgebreid maken als je wilt (google maar eens "diaper cake" in google images....komen echt hele kunstwerkjes voorbij) Als "versiering had mijn buurvrouw wat dunne zomerdekentjes en tandenborsteltje, kammetje en borsteltje e.d. op de taart gemaakt.
Hier een klein plaatje als voorbeeld (dit was niet de mijne hoor)

ajuus, ilja

Hoi Helma,
Wat origineel op zo kraampakket samen te stellen. Ik vind het ook leuk op zelf kraamcadeaus te maken. Mijn tip is een opbergzak voor aan de box voor speelgoed of aan het bedje met een pyama erin. Ook is hier eerder wel eens het idee van een (stoffen) slinger met de naam erop voorbij gekomen, dat is ook leuk om te maken, maar dan moet je al wel een naam weten natuurlijk..
Groetjes Laura mv Thom

Terug
Bovenaan