tips over slapen gevraagd

Hallo allemaal,

onze zoon van 2 jr en 2 mnd is eigenlijk altijd al een slechte slaper geweest. Eind vorig jaar ging het beter, maar na een niet zo slimme actie van schoonvader konden we weer van voor af aan beginnen. Dwz 's middags en 's avonds bij z'n bed zitten tot hij slaapt. 's middags is dat vaak binnen 5 min, maar 's avonds duurt dat soms wel tot een uur.

Hij slaapt nu overdag een uurtje, en 's avonds van ongeveer 19.30 tot 5.30 a 6 uur. Dan wordt hij wakker en wil niet meer slapen.

Nu denk ik dat het probleem is dat hij zo weinig slaapt door slaapgebrek. Ik weet alleen niet hoe ik de sleur van het slapen moet doorbreken. Ook na zwemmen en peuterspeelzaal slaapt hij maar een uurtje. Wie heeft voor mij de gouden tip (ik heb nl ook nog een dochter van 10 mnd en ben zo'n beetje aan het eind van mijn latijn).

Graag veel reacties!
Groet, Liesje

Dag, als zomer2006 mama breek ik even in.

Mijn zoontje van2,5 jr slaapt overdag ook maar een uur tot anderhalf uur. Hij heeft nooit langer geslapen. Hij slaap snachts daarentegen erg goed. Hij was alleen altjd vroeg wakker 6,15 was wel het laatste. Sinds twee maanden hebben we een kinderwekker en we hebben hem nu op 7.00 uur zitten. Misschien een tip voor jou. Kijk eens in het topic mannen van cmkunst op dit forum. Daar staat meer over de wekker.

Annemieke

hoi,
naar medicijnen grijpen is misschien niet altijd de beste oplossing maar mijn nichtje geeft voor het zelfde inslaapprobleem melatonine tabletten.
Dat is een lichaamseigenstof die je normaal zelf aanmaakt en je dag en nacht ritme bepaalt.
Het is zonder recept te verkrijgen, maar zij heeft het wel in overleg met de huisarts gedaan.
Zij heeft er heel goed reslutaat mee, haar zootnje vraagt er s avonds zelf om om naar bed te gaan, terwijl het voordien tot 10 11 uur s avonds een drama was.
Het helpt niet voor het vroeg wakker worden,
Misschien een idee om met de huisarts te overleggen als anders tips geen uitkomst bieden?
groeten Elke

Ja. die wekker he. Die hebben we dus al een paar maanden. Ik heb de indruk dat hij ons prima begrijpt, maar ergens bang voor is, of ons gewoon heel erg voor de gek houdt. Hij wachtte nl ook tot het lampje uit was, en dan was hij helemaal blij. Maar nu komt hij vanaf dat hij wakker is gewoon elke 10 min bij me langs als het niet vaker is. En 's avonds is dat geen oplossing.

Die medicijnen ga ik eens bespreken met mijn man. Er bestaat ook zoiets homeopatisch. De vraag is altijd: is het een inslaper of een doorslaper. Als melatonine een inslaper is, is dat voor ons misschien wel de oplossing. Dit is echt zeer vermoeiiend. We zijn nu dus alweer 1,5 uur bezig!!! Wordt er echt niet goed van.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Liesje

hoi hoi,

ik weet niet of je zoontje eraan toe is, maar heb je al eens geprobeerd om hem overdag niet meer te laten slapen?

hier was het nm zo dat als linsey overdag sliep ik haar 's avonds niet naar bed kreeg omdat ze niet moe was. dus liep ze om half 10 nog klaar wakker rond.

het was wel even doorzetten en soms echt een zeurend kleintje hebben, maar naar een tijdje ging het goed. en ging ze gewoon weer om 20.00u naar bed toe. en slaapt ze tot 8.30u. ze is dan ook echt moe en slaapt vaak binnen 10 min. ze is wel altijd makkelijk geweest met slapen.

linsey was toen nog geen 1.5 jaar, dus dat is alweer bijna een jaar terug.

soms slaapt ze 's middags even op de bank, maar echt niet lang.

gr. danielle

Ik heb helaas geen gouden tip voor je. Mijn dochter is net doornroosje als ze eenmaal slaapt, van +/- 20.30 - 9.30 uur. Heeft altijd al lange nachten gemaakt.

Ik zou ook wel proberen om dat middagslaapje over te slaan. Maar of het helpt?

Ik kan me voorstellen dat je aan het eind van je latijn bent! Sterkte meid...

Nou meiden bedankt voor alle tips.

Hoe het gekomen is weet ik niet, maar ineens 1,5 wk geleden heeft meneer besloten goed te gaan slapen. We hebben de theorie nog eens stipt nageleefd, en zijn daarnaast op onze eigen slaapkamer gaan zitten wachten ipv op zijn kamer. Kan ik gelijk de was uitzoeken en de strijk bijhouden, haha.
Ik leg hem in bed, stop hem in, knuffels erbij, muziekje aan en licht van de kamer heel zachtjes aan, en dan ben ik weg naar onze slaapkamer.
Meestal ligt hij nu met 10 min te slapen.
Kort erna ook de nachtelijke bezoekjes gestopt en hem steeds teruggelegd in zijn bed. Nu is het alleen 's morgens vanaf 6 a 6.30 uur (als hij wakker wordt) nog even leren dat hij echt moet wachten tot zijn licht uit is, en dan mag hij bij mij in bed.

Het slapen gaat dus een stuk beter nu. En ik merk het aan de middagslaap ook. Die gaat heel langzaam weer van 3 kwartier naar een uur, naar 5 kwartier, en hopelijk over niet al te lange tijd terug naar 1,5 uur. Dat is echt geweldig!

Dus bij wie het allemaal niet zo loopt, houdt moed! Hier is het toch weer gelukt.

Gr Liesje

Terug
Bovenaan