Tips over voeding gevraagd.

Hey.

Joëlla is nu 5 maandjes oud.
Maar ze lust bijna geen potjes met fruit en groente.
Ik vraag mij af hoe ik dat nu moet oplossen.
Want als ze 6 maandjes zijn, dan moeten ze toch over stappen op vaster voedsel??
En is een fles er alleen toch nog maar voor er bij??

Wie heeft tips voor mij.
En zijn 4 flessen op een dag voldoende voor een grietje van 5 maandjes oud??
3x 200cc en 1x 240cc.
En dan 1x s'middags een paar hapjes fruit.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hallo Sabina,

Ik zou me er nog niet te druk om maken.
Voor een kind is het natuurlijk wel even wennen: van een lepeltje eten, andere smaak, ander gevoel in je mond. Probeer eens een paar dagen achter elkaar dezelfde smaak te geven. Dan heeft ze de tijd om er aan te wennen.
Misschien is ze er nog niet echt aan toe of vindt ze vers lekkerder dan uit een potje?
Ze hoeft met 5 maanden ook nog helemaal niet veel te eten. Gaat maar om 2 eetlepels fruit of groente. Geef het alleen niet gelijk na de fles, want dan heeft ze er vast nog geen trek in.
De melkfles blijft voorlopig nog erg belangrijk voor je kleintje. Met 5 maanden zitten kinderen gemiddeld op 4 a 5 flessen van 180-200 ml.

Succes!
Marianne

Hallo Sabina,

Je hoeft je nog neregns zorgen om te maken. Misschien is je dochter nog niet aan vast voedsel toe. De WHO raad zelfs aan om niet voor de 6 maanden te beginnen met bijvoeding. En dan speken we over bijvoeding. Tot een kindje 1 jaar is is melk het hoofdvoedsel en groente en fruit is voor erbij. Eigenlijk is het dus zo dat ze vanaf 6 maaden ongeveer een half jaar de tijd hebben om langzaam aan ander voedsel te gaan wennen.

Voor nu zou je nog even kunnen wachten met het aanbieden van fruit en groente en het over een tijdje weer eens proberen.

Groetjes Renée

Terug
Bovenaan