Tips? Pijn aan ribben

<p>Hoi,</p><p>Ik ben op zoek naar tips. Ik ben nu 31+5 weken zwanger en heb sinds 3 dagen ontzettende pijn rechts onder mn ribben. Verder lage bloeddruk en al dus denk niet aan zwangerschapsvergiftiging maar eerder verdrukking van organen door de baby. Ik had dit de vorige zwangerschap totaal niet maar verga nu wel van de pijn. Hebben jullie tips om die te verzachten? Het is minder als ik op mn linkerxij lig maar kan moeilijk de hele dag plat liggen voor de komende weken.</p><p> </p><p> </p><p style="text-align: center;"> </p>

Ik had dit ook extreem erg in mijn eerste zwangerschap. Wanneer het niet meer te houden was nam ik mijn rust. Je kunt eventueel bij extreme pijn paracetamol pakken (ik deed dit echt pas als ik lag te huilen van de pijn) verder is er weinig tegen te doen.
Heel veel succes!

Hoi, ik ben 31+2 en heb dit ook! Helaas bij mij al vanaf de 27 weken. Enige tip die bij mij werkt is plat liggen (echt plat, ook geen kussentje bij bovenrug) en als je zat een beetje naar achteren leunen. Ik werk ook nog 4 dagen per week dus bij mij is het ook niet te doen om overdag veel te liggen helaas. Is bij mij ook echt verdrukking (van de lever waarschijnlijk).
ik zorg dat ik na werk niks meer gepland heb en daardoor savonds beetje bij kan komen, overdag kan ik het niet zo goed verhelpen helaas. Ik moet nog 3 weken werken en hoop dat als ze nog wat meer indaald het was minder wordt. Helaas toch echt even doorzetten!

Hi! 

ik heb hier ook last van en had tips gevraagd aan de verloskundige;
- op zo’n yoga bal zitten omdat je dan je houding meer open houdt dan op een bank
- met je benen uit elkaar zitten zodat er wat meer ruimte ontstaat in je bekken
- in kleermakerszit zitten ook voor open houding en meer ruimte in het bekken.
bij mij helpt het af en toe maar meestal is het inderdaad gewoon gaan liggen ☹️

Terug
Bovenaan