Tips ritme baby 7,5 maand

<p>Goedenavond,</p><p>Ik vroeg mij af of iemand nog wat tips heeft rondom het slapen van mijn dochter. Ze is nu 7,5 maand oud en heeft nog nooit doorgeslapen. Ik vind dat niet erg maar ze is erg vaak wakker, soms wel 3/4x. Dit breekt ons nu erg op. Wij hebben eigenlijk alles al geprobeerd , denk aan slaapcoaches , voeding , ritmes, white noise apparaten etc etc. Een slaapcoach heeft aangegeven dat ze pas vanaf 8 maanden iets voor ons kan betekenen omdat het mogelijk vanwege reflux is dat zij snachts vaak wakker is. Ik ben dus op een houtje aan het bijten tot ze 8 maanden is maar dacht , wellicht is hier iemand die een gouden tip heeft. <br /><br /><br /></p><p>Om 06.45 uur ( is erg uitzonderlijk) wakker. </p><p>Om 7 uur fles, drinkt ze hooguit 60ml van op. </p><p>Om 08.30 uur slapen tot 09.30 uur. </p><p>Om 10 uur fruit</p><p>Om 11 uur melk, drinkt ongeveer 100ml</p><p>Om 11.30 uur slapen tot 13.00 ( soms ook veel korter) </p><p>Om 13.30 uur broodje met water </p><p>Om 15.00 uur melk, drinkt dan 60ml.</p><p>Rond 15.30 slapen tot 16.30 uur</p><p>om 17.30 uur groente hap</p><p>en dan wilt ze om 18.00 uur al slapen … ik kan dit hooguit tot 18.30 uur rekken. Dan geef ik meestal een fles maar ze drinkt vrijwel niks. <br /><br />dan word ze rond 21.00/21.30 uur wakker en geven dan een fles.. dit is voor ons een beetje gewoonte geworden om te doen.. <br />Om 01.00 uur word ze vaak gewoon wakker voor de speen oid. Om 03.00/04.00 word ze wakker en dan slaapt ze pas als ze fles heeft gekregen. <br />05.00/05.30 wakker…. Vaak ben ik dan nog 30 min bezig om haar te laten slapen en geef ik het op. En als het wel lukt, dan slaapt ze tot 06.30/45 uur. <br /><br /></p><p>wat mij opvalt is dat ze vaak ontlasting heeft ook in de nacht , hier word ze ook wakker van. <br />En soms zijn wij een uur bezig snachts om haar te laten slapen. Ik probeer zo min mogelijk te wiegen en het kort te houden met speen in en weg ( mits ze hard huilt en echt even geknuffeld moet worden maar dat is vrijwel nooit) <br /><br />Ik weet gewoon niet hoe wij het ritme zo krijgen dat ze later gaat slapen. Wij hebben haar wel eens wakker gehouden en die nacht was erger dan ooit te voren. Ook zou ik graag wat minder voeding willen geven ook vanwege de refluxklachten. <br /><br /></p><p>Overdag is ze mega vrolijk, slaapt goed en tevreden. Wel is ze ( in tegenstelling tot de oudste ) wat trager qua draaien ( doet ze niet) en tijgeren.. ze doet eigenlijk nog niet zoveel , wij oefenen wel heel veel maar het interesseert haar gewoon niet zo. <br /><br /></p><p>Ik heb nog nooit een forum geschreven ( wel de afgelopen 7,5 maanden heel veel gelezen ivm koemelkallergie en refluxklachten) dus wellicht wat “te” uitgebreid. Sorry ?</p>

Ik denk dat ze overdag te weinig binnen krijgt waardoor ze snachts honger heeft. (Kan ook zijn dat mijn kindjes eetmonsters zijn haha)

Onze jongste is nu 14 maanden maar volgens deed ik het rond 7 maand ongeveer zo:

0730 broodje en fles
1000 fruit
1100 broodje water
1130 fles
1500 fles
1700 groentehap
1900 fles

Bij ons kreeg die toen nog 180 ml. Maar hij had erg veel moeite met broodje. Heeft ie zeker wel maand over gedaan voordat goed ging.

Flessen verminderen deed ik zodra ik dacht dat drinken uit beker beter ging. Op gegeven moment wilde die zelf geen fles meer.

Groentehap: was bij ons met 7 maand al potje van 9 of 10 maanden. Hij had er niet genoeg aan. Toen hij 10 maanden was kreeg hij 2 potjes van 12+ maanden. Met 11 maanden ging die volledig mee eten en werdt de fles al steeds minder.

Hoop dat je er wat aan hebt. Ieder kindje is anders natuurlijk. Dit is mijm ervaring ieder geval

Ik denk eigenlijk 2 dingen: zoals al geschreven zou het kunnen helpen om overdag wat meer eten aan te bieden. Wellicht in de ochtend ook al een (halve) boterham erbij? Als je kindje in de nacht een paar keer heeft gedronken is het op zich logisch dat er minder interesse is in de ochtendfles. Daarom proberen om de voedingen in de nacht kleiner te maken of wat meer verdunnen (bijv. 90 ml met 1,5-2 schepjes?) het tweede waaraan ik denk als ik je verhaal lees is de slaapjes overdag. Dit is de leeftijd dat de meeste kindjes overgaan naar 2 slaapjes en daarnaast zou je eigenlijk het 1e slaapje niet vóór 9 uur moet laten starten. Dus even rekken tot 9 uur, dan een uur slapen. Middagdutje dan ook wat later (en hopelijk langer) en dan tijdelijk in de avond wat eerder naar bed (18u en dan de dagen erna weer oprekken naar 18.30u). ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Wat kan het een zoektocht zijn hè..
Over het algemeen vind ik het er heel goed uit zien.In de nacht is het inderdaad wellicht een idee om iéts kleinere flesjes te geven, zodat op de ochtend de dag gestart wordt met een goede fles voeding. ?
Verder lijkt het of ze wat weinig vocht binnen krijgt gedurende de dag. Zijn de plasluiers verder wel goed?☺️
Krijgt ze ook al iets van slokjes water tussendoor?

18.00u is opzich een prima avond bedtijd! Het is wel vroeg, maar prima.Sommige kindjes slapen juist beter door ze eerder de nacht in te laten gaan, rekken kan averechts werken. Vóór 18.00u sowieso niet doen.

Je kan langzaam naar het 2-3-4 ritme overdag gaan toewerken, maar het is nog heel normaal dat een kindje van 7.5 maand drie slaapjes doen. Veel kindjes laten dat pas los rond de slaapregressie van 8/9 maanden (dan gaan ze naar 2). En het ligt er ook maar net aan hoe laat je dat start natuurlijk!
Wat betreft de ontlasting in de nacht, daar kunnen ze inderdaad veel last van hebben.. rommelige darmen.
Wat voor soort brood geef je? ☺️ Sommige kindjes kunnen bijv. in het begin wat minder goed tegen volkoren brood en juist wat beter tegen gewoon lichtbruin brood.

Overigens is het een mega fabeltje dat je kindje vóór 09.00u in de ochtend niet naar bed zou mogen. Rekken van slaaptijd werkt juist averechts, en oververmoeide kindjes raken veel moeilijker in slaap ☺️

Je zou ook kunnen proberen (mocht jullie dit uitkomen in jullie dag-werkroutine) jullie kindje wel om 18.00u naar bed te laten gaan. Tijdelijk, om te kijken hoe dat gaat.

Verder raad ik je de instagrampagina van: Bureauvanslaap aan om eens te volgen. Ze hebben super nuttige tips.Ik vind jouw verhaal echt iets waar zij bij zouden kunnen helpen!!
Zij doen alleen aan liefdevolle begeleiding (juist ook bij kindjes onder de 8 maanden, ze doen niet aan ‘slaaptrainen).

Succes!!

Herkenbaar wel. Mijn dochter dronk heel lang nog 2x n grote fles snachts. Ze ging absoluut niet akkoord met een kleine. En nog steeds vaker 1 dan geen ( ze is bijna 1). Daardoor geen zin in haar ontbijt. Dronk ze ook van een fles vaak maar 60 ofzo. Dus wij zijn haar pap gaan geven smorgens of een klein flesje met brood en tegenwoordig eet ze griekse yoghurt met evt n half broodje. Maar al eet ze sommige dagen als een dijkwerker.. het zegt helaas niks over hoe de nacht verloopt. Het is wel met de tijd beter geworden.. ze slaapt sinds kort dus af en toe door. (Niks voor gedaan).
Koemelk allergie denk ik echt bij jouw kindje niet aan eerlijk gezegd. Vaak poepen is prima.. tenzij ze echt waterdun heeft... me beste vriendin heeft n baby met koemelk allergie en dat kind spuugde echt bizar veel de hele dag door.... uitslag/eczeem, heel veel huilen zowel overdag als snachts.. dat hoor ik in jouw verhaal niet terug?!
Ik zou gewoon werken aan geleidelijk aan flessen vervangen voor hapjes.. misschien dat het helpt als ze overdag meer op heeft. En anders voor nu maar accepteren. Het 1e en 2e jaar is het echt niet gek als zo kleintje niet door slaapt..

Terug
Bovenaan