<p>Goedenavond,</p><p>Ik vroeg mij af of iemand nog wat tips heeft rondom het slapen van mijn dochter. Ze is nu 7,5 maand oud en heeft nog nooit doorgeslapen. Ik vind dat niet erg maar ze is erg vaak wakker, soms wel 3/4x. Dit breekt ons nu erg op. Wij hebben eigenlijk alles al geprobeerd , denk aan slaapcoaches , voeding , ritmes, white noise apparaten etc etc. Een slaapcoach heeft aangegeven dat ze pas vanaf 8 maanden iets voor ons kan betekenen omdat het mogelijk vanwege reflux is dat zij snachts vaak wakker is. Ik ben dus op een houtje aan het bijten tot ze 8 maanden is maar dacht , wellicht is hier iemand die een gouden tip heeft. <br /><br /><br /></p><p>Om 06.45 uur ( is erg uitzonderlijk) wakker. </p><p>Om 7 uur fles, drinkt ze hooguit 60ml van op. </p><p>Om 08.30 uur slapen tot 09.30 uur. </p><p>Om 10 uur fruit</p><p>Om 11 uur melk, drinkt ongeveer 100ml</p><p>Om 11.30 uur slapen tot 13.00 ( soms ook veel korter) </p><p>Om 13.30 uur broodje met water </p><p>Om 15.00 uur melk, drinkt dan 60ml.</p><p>Rond 15.30 slapen tot 16.30 uur</p><p>om 17.30 uur groente hap</p><p>en dan wilt ze om 18.00 uur al slapen … ik kan dit hooguit tot 18.30 uur rekken. Dan geef ik meestal een fles maar ze drinkt vrijwel niks. <br /><br />dan word ze rond 21.00/21.30 uur wakker en geven dan een fles.. dit is voor ons een beetje gewoonte geworden om te doen.. <br />Om 01.00 uur word ze vaak gewoon wakker voor de speen oid. Om 03.00/04.00 word ze wakker en dan slaapt ze pas als ze fles heeft gekregen. <br />05.00/05.30 wakker…. Vaak ben ik dan nog 30 min bezig om haar te laten slapen en geef ik het op. En als het wel lukt, dan slaapt ze tot 06.30/45 uur. <br /><br /></p><p>wat mij opvalt is dat ze vaak ontlasting heeft ook in de nacht , hier word ze ook wakker van. <br />En soms zijn wij een uur bezig snachts om haar te laten slapen. Ik probeer zo min mogelijk te wiegen en het kort te houden met speen in en weg ( mits ze hard huilt en echt even geknuffeld moet worden maar dat is vrijwel nooit) <br /><br />Ik weet gewoon niet hoe wij het ritme zo krijgen dat ze later gaat slapen. Wij hebben haar wel eens wakker gehouden en die nacht was erger dan ooit te voren. Ook zou ik graag wat minder voeding willen geven ook vanwege de refluxklachten. <br /><br /></p><p>Overdag is ze mega vrolijk, slaapt goed en tevreden. Wel is ze ( in tegenstelling tot de oudste ) wat trager qua draaien ( doet ze niet) en tijgeren.. ze doet eigenlijk nog niet zoveel , wij oefenen wel heel veel maar het interesseert haar gewoon niet zo. <br /><br /></p><p>Ik heb nog nooit een forum geschreven ( wel de afgelopen 7,5 maanden heel veel gelezen ivm koemelkallergie en refluxklachten) dus wellicht wat “te” uitgebreid. Sorry ?</p>