Tips rond slapen?

Hoi
Onze meid, nu ziek met het fameuze RSV virus, heeft zomaar beslist om 's avonds en 's nachts steeds wakker te worden.
Overdag slaapt zij 's morgens 30-60 minuten...soms minder, en dan in de namiddag 1.30u tot 2u.
Het is wel zo dat wij steeds haar handje moeten vasthouden dat zij in slaap valt en dan kunnen we wegglippen. Hoe dit is gekomen weten we niet meer, maar we kunnen er niet meer vanaf!
In de kinderopvang doen ze dat niet en volgens de uitbaatster slaapt ze daar zeer gemakkelijk in. (veel slapen doet ze daar ook niet, want we krijgen iedere dag een mail - ze slaapt evenveel als thuis)

Nu is het zo dat we haar te slaap leggen rond 19u-19u30 in haar park bij ons in de living. Ze is het zo gewend en sliep tot voor kort in tot wij naar bed gingen. Dan nog een laatste fles en hup in bed tot 7u
Nu komt ze dus al terug wakker rond 20u30 en wil ze niet meer slapen. Ze is héél actief en wil dan rechtstaan en rondkruipen (kent ze sedert enkele weekjes nu). Ook in haar bedje wil ze steeds terug rechtstaan...
Ze slaapt nog bij ons in haar eigen bedje, maar de laatste tijd moeten we ze dus steeds bij ons leggen daar ze anders niet meer slaapt. Ze wordt wakker rond 00u en weent dan, is niet te troosten...
We verversen haar nog eens, knuffelen haar nog eens en proberen haar dan tussen ons in slaap te krijgen (terug beiden een handje vasthouden)

Het is een lieve meid, lacht veel, ...maar die onderbroken nachten breken ons op. Mijn man en ik worden dan boos op elkaar natuurlijk als we wakker worden gemaakt. Zeker nu het koud is moeten we dan opstaan uit ons warme bed.
We hebben ook bijna geen plaats in ons bed, daar zij tussen ons slaapt (op een borstvoedingskussen met overtrekje rond, boven ons) Wij schuiven naar beneden en liggen dus met de voeten uit bed...

Wie heeft tips??? Heeeeeeeellllllllup
Mijn man wil ze op haar eigen kamertje leggen boven, maar wij slapen beneden...
Ik wil ze nog liever wat bij ons houden..
We willen ook onze avond terug voor onszelf, want nu is de romantiek echt ver te zoeken.. :)
 
Terug
Bovenaan