Tips slaapcyclus koppelen

Ik ben opzoek naar wat tips/ervaringen rondom het koppelen vsn slaapcyclussen.

Onze dochter van 2 maand heeft de afgelopen tijd moeite met het koppelen van slaapcyclussen. Niet alleen voor haar, maar ook voor ons heel vermoeiend.

Voor de volledige info: onze dochter krijgt 5 voedingen van 150 ml + vaak nog 1 nachtvoeding. Overdag is het duidelijk te zien wanneer ze moe is, hierbij let ik ook wel op de wakkertijd. We hebben een mooi slaapritueeltje, schone pamper, slaapzak aan, nog even knuffelen en dan lekker slapen. Ze kan heel goed zelf in slaap vallen met haar speentje, is binnen 5 minuten vertrokken naar dromenland. Het 'probleem' is echter dat ze na 1 cyclus (45 minuten) huilend wakker wordt en we haar met geen mogelijkheid weer in slaap kunnen laten vallen, terwijl ze duidelijk nog moe is.

Ze slaapt in een donkere kamer en we gebruiken white noise. Savonds en snachts doet ze het 9/10 x prima. En slaapt direct verder na een eventuele voeding..

Ik weet dat het koppelen voor kindjes op deze leeftijd lastig is. Maar het resultaat is nu, veel huilen en onrust.

Soms lukt het om op de arm verder te slapen. Maar dat is niet altijd een optie met nog een rondlopende peuter.

Dus bij deze.. hoor ik graag tips/ervaringen.

Als ze het 's avonds en 's nachts wel kan, dan kan ze het in principe gewoon.
Misschien is de slaapkamer te rustig (eenzaam) voor overdag.
Zulke jonge baby's nemen nog informatie uit hun omgeving op in hun slaap.

Wij hadden hetzelfde probleem, maar hebben het helaas nooit echt op kunnen lossen. Met ongeveer 3 maanden en ongeveer 6 maanden komt er een omslag in het slaappatroon.

Je doet het al ontzettend goed!

Als ze het 's avonds en 's nachts wel kan, dan kan ze het in principe gewoon.
Misschien is de slaapkamer te rustig (eenzaam) voor overdag.
Zulke jonge baby's nemen nog informatie uit hun omgeving op in hun slaap.

Wij hadden hetzelfde probleem, maar hebben het helaas nooit echt op kunnen lossen. Met ongeveer 3 maanden en ongeveer 6 maanden komt er een omslag in het slaappatroon.

Je doet het al ontzettend goed!
Bedankt voor je reactie.
Ze kan het inderdaad wel ja haha, zou ook zo fijn zijn als het overdag gaat lukken. Misschien is het een kwestie van tijd inderdaad. We wachten rustig af.

Oh.. én. We hebben haar juist naar boven gedaan op haar slaapkamertje voor haar dutjes omdat ze beneden te veel afgeleid werd en niet goed in kon slapen.

Bedankt voor je reactie.
Ze kan het inderdaad wel ja haha, zou ook zo fijn zijn als het overdag gaat lukken. Misschien is het een kwestie van tijd inderdaad. We wachten rustig af.

Oh.. én. We hebben haar juist naar boven gedaan op haar slaapkamertje voor haar dutjes omdat ze beneden te veel afgeleid werd en niet goed in kon slapen.
Dan moet ze misschien juist nog even wennen?

Misschien kan het helpen als ze ook af en toe wat speelt in haar bedje. Dat je haar niet direkt oppakt als je haar komt halen om uit bed te halen maar nog even samen wat speelt terwijl ze in haar bedje is.

Terug
Bovenaan