<p>Hoi!</p><p>Ik heb een kleine lieve en ondeugende knul van 8,5 maand jong met een erg sterke eigen willetje.</p><p>Nu zit ik wat in de knoop met zijn slaaptijden. Eerst legde ik hem altijd op bed bij het eerste vermoeidheidssignaal. Maar omdat hij de dag altijd vroeg begint, rond 6 uur, kwam ik steeds te vroeg uit na zijn tweede slaap. Hij weigert zijn 3e slaapje geregeld en dan was hij vanaf half 2 wakker tot half 7 ongeveer. Dit resulteerde in onrustige nachten. Nu doe ik zijn ochtendslaap verlengen tot 9 a kwart over 9. Soms slaapt hij dan ook maar 30 a 45 minuten. Zn volgende slaapje gaat hij er dan om half 1 in en dan is hij ook echt versleten. Nu gebeurd het geregeld dat hij hier ook maar weer 45 minuten slaapt en is de ruk naar de nachtslaap erg lang. Hij weigert ook hier weer zijn derde slaapje.</p><p>Als hij om 18.00 uur a 18.15 uur er in gaat (zonder fles omdat hij niet wilt) wordt hij rond 20.00 uur wakker en gaat dan na zijn fles 2 a 2,5 uur feesten en niet slapen. Hij is duidelijk moe. </p><p>Loopt het schema wel een dag redelijk oke dan gaat hij 19.00 a 19.15 uur slapen en slaapt hij tot de volgende ochtend kwart voor 6 a 6 uur. (Wel vanaf half 5 onrustig)</p><p>Iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?! </p><p>Groetjes Anja</p>