Tips slapen baby 11 maanden.

<p>Even kleine inleiding. Onze dochter is nu 11 maanden en heeft tot 7 maanden bij ons in een wiegje op de kamer gelegen. Ze kreeg lang bv en viel hiermee savonds altijd in slaap, later is dit verwisseld met een flesje maar ook hiermee viel ze in slaap en dan konden wij haar wegleggen. Laatste 2 maanden lukt dit alleen niet meer, ze word laaiend als we haar in bed leggen, wakker of als ze bijna slaapt ook.  Hierdoor en door dat ze veel ziek is geweest heeft ze bij ons geslapen, waar ze rustig de nacht door pakt en geen probleem heeft voor de rest. Alleen nu ze ook overdag niet meer wilt gaan slapen in haar eigen bed ( niet zo gek natuurlijk) word het tijd om het aan te pakken. We hebben die techniek van slaaptraining geprobeerd van na 5 en dan 10 en 15 minuten terug komen maar m'n kind zo overstuur laten huilen voelt niet goed.</p><p> </p><p>Ik weet dat 1 je kind tussen in laten slapen niet aanbevolen is en dat we dit natuurlijk grotendeels aan ons zelf te danken hebben, maar als iemand tips heeft hoe ik haar weer in haar eigen bedje krijg hoor ik het heel graag. Alvast bedankt!</p>

Kan het zijn dat 5 min om mee te beginnen te lang is? Onze zoon heeft overdag moeite gehad met in slaap vallen. Hij heeft overigens nooit bij ons op de kamer gelegen, dus dat hoeft niet altijd de oorzaak te zijn. Na de fles van 18.30 uur was het geen probleem om hem weg te leggen.
Als we hem overdag alleen al boven het bed hadden om erin te leggen schreeuwde hij alles bij elkaar. We zijn begonnen met elke 3 min naar hem toe en dat hebben we kunnen uitbouwen naar elke 10 min. Nu 4 weken later slaapt hij bijna altijd binnen 20 min. 

Hoi gebruiker10057312,
Dit probleem hebben wij hier ook gehad, alleen ons zoontje was iets jonger. Hij wilde niet meer in zijn eigen bedje omdat door ziekte maar ook vacinatie die verkeerd was gezet bij ons geslapen heeft in bed. Van 1 week naar 12 weken en toen was ik er klaar mee. Iedere nacht weer drama als meneer in zijn eigen bed lag, wakker werd en alleen maar rustig werd als hij tussen in lag. Eigen schuld idd maar hoe krijg je hem weer in zijn eigen bed? Ik was geen voorstander om hem te laten huilen (krijssen) maar het cb en op het kinderdagverblijf zeiden doe maar gewoon. Nacht 1 was een hel. Hij in tranen, moeders op de gang in tranen....maar doorgezet. Nacht 2 was hetzelfde liedje en nacht drie was het ergste....2x 1,5 uur gehuild maar nacht 4: Hij sliep door, in zijn eigen bedje, tot half 8 sochtends. En dat doet hij nu nog steeds. Op dat moment voelde ik mij een vreselijke, gemene moeder maar ik merk nu dat mijn kereltje en wij zelf allemaal weer meer uitgerust zijn omdat we allemaal in ons eigen bed slapen!! Succes

Terug
Bovenaan