Tips? Slapen en huilen baby 11,5 maanden

<p>Ik heb er al veel overgelezen en het zal wel een fase zijn maar toch gooi ik hem in de groep wie weet heeft iemand de gouden tip? onze dochter word aankomend weekend 1 jaar sinds een paar weken is slapen een drama. In slaap komen gaat goed ook overdag slapen ook prima. Vanaf 23:00 begint het huilend wakker wiegen,fles geven,laten liggen, veel hebben we al geprobeerd. Ze valt wel weer in slaap maar paar uur later begint het weer. Vanacht om 04:00 heb ik haar mee naar ons bed genomen omdat ze op mijn arm was in slaap gevallen ik weet niet goed maar naar nachten beide geen slaap breekt het ons. Mijn man en ik gaan om de beurt maar toch word je beide wakker. Overdag is ze vrolijk en eet ze gewoon. Iemand tips? We willen ook niet dat als ze 1 kik geeft ze weet dat we naast haar staan. En het gewoonte gaat worden. Ik had ook al bedacht om bij haar op de kamer te gaan slapen (hebben we ook gedaan toen ze 4 maanden was)? </p>

Ik hoor van veel mensen over de slaapdip rond hun eerste verjaardag!
Wij hadden ook een week lang nachtelijk spoken, terwijl hij al heel lang doorsliep... Niks hielp, geen fles, negeren, knuffelen.. Gewoon een week drama..
Daarna sliep hij weer heerlijk door

Hi! Wij hebben hetzelfde gehad met onze dochter. Bij ons was vooral het probleem dat ze niet zelf in slaap kon vallen, de dagslaapjes vaak na 45 minuten weer klaar waren en wij daardoor ook ‘s nachts erg druk waren om haar weer in slaap te laten vallen (ze viel alleen in slaap door wiegen, flesje en onze nabijheid). Met adviezen consultatiebureau kwamen we niet verder (laten huilen) en uiteindelijk slaapcoaching gedaan. Aanrader! Als dat je te ver gaat zou je ook het boek Slaap! Kunnen lezen (de auteur is van het slaapcoachingsbureau die ons heeft geholpen). 

Heel herkenbaar. Zonder iemand te ontmoedigen, onze zoon is nu net een paar weken weer normaal ah slapen (is nu 2,5)...
hij sliep met 8 weken van 23-7 ongeveer en al vrij snel goed. Tot een maand of 11 en vanaf toen zijn we ah rommelen geweest met slapen snachts en hebben van alles geprobeerd. Van erbij blijven tot ie in slaap viel, tot extra flessen en naast m op de grond liggen etc. We hebben m alleen nooit heel lang laten huilen, past ook gewoon niet bij ons ofzo.
Uiteindelijk geaccepteerd dat het was wat het was en als ie snachts kwam bij ons in bed genomen. Dan sliep hij 9 vd 10 x snel weer verder en wij dus ook...
Denk dat je soms pech kunt hebben hiermee, het accepteren heeft ons wel heel veel rust gegeven en Ow ja: vooral de goedbedoelde adviezen negeren. Uiteindelijk weet je als moeder wel wat het beste werkt voor jou en je kind, laat je vooral geen complex aanpraten. 
wat ook hielp is dat ze op consultatiebureau ook zeiden: als dat voor jullie werkt is dat toch prima? Dus dat. Volg je gevoel en wees lief voor jezelf!

Maar hoop uiteraard voor jou dat het gewoon even een sprong fase is die snel voorbij gaat!

Hier ook de fase nu/gehad momenteel ook vaak in bed tussen ons in of 'snacht idd bij ons in bed verder slapen.
Nu alleen weer gaan bedenken hoe ze zelfstandig weer alleen in slaap gaat vallen in de ledikant. 
Onze dochter is 14 maanden.

Terug
Bovenaan