Tips slapen gevraagd ivm onrustige slaper

Mijn zoontje van ruim 3 jaar slaapt prima door dat is het probleem niet, maar hij slaapt onrustig. Zelf heeft hij er geen problemen mee. Hij "dweilt"namelijk door zijn hele bed (een 80x200) bed. Hij slaapt in principe onder een dekbed. Dat wil zeggen tot hij het in zijn slaap wegschopt. Met warm weer is dat prima maar strakt in de winter vinden mijn man en ik het te koud.
Mijn vragen zijn:
Zijn er meer kinderen die dit doen? (vast wel) En wat helpt bij hen?
Moeten we hem weer in een slaapzak doen?
Wie heeft er tips?

O ja hoor, hier hebben alle kinderen dat gedaan, meestal werden ze in de winter zelf wakker als ze het koud hadden en kropen dan onder de dekens, ik legde ze ook altijd terug onder het dekbed (als het koud was)
Ik zou hem niet terug in een slaapzak doen, ze moeten het toch leren, lekkere pyama aan in de winter dan kan het zowiezo geen kwaad ;-)
Grts

Hier ook zo'n onrustig mannetje. Al vanaf zijn geboorte. Slaapzak doe ik inderdaad ook niet meer. Daar draaide hij zich helemaal in vast toen hij 1,5 jaar was. Sindsdien is het wel wat geëmmer met de dekens. Hij is nu net 3 en begint wat rustiger te worden. Meestal moet ik er zelf 's nachts wel een keer uit om te plassen en dan leg ik hem weer goed stop ik hem goed onder. Het wordt vanzelf beter, hij vindt al steeds vaker zelf de dekens weer.
En in de winter inderdaad wat dikker aankleden en een niet te dik dekbed, dan krijgt hij het niet zo snel koud als hij zich heeft bloot gestampt.

Hier ook twee van die zwervers in bed. Ons meisje is inmiddels 4 maar die schopt de dekens in de zomer ook alitjd weg. Als ze het koud krijgt kruipt ze er vanzelf weer onder. In de winter doet ze dit eigenlijk bijna niet meer. Ze heeft een erg koude kamer en blijft dus liever onder de dekens liggen.
Onze zoon die slaapt niet in het ledikantje, die vind ik ook wel eens andersom of dwars in bed. Als hij het koud krijgt dan meldt hij zich wel. Hij slaapt vanaf dat het zo warm is geweest zonder slaapzak dus moet ook nog een beetje wennen.
Voordat ik zelf naar bed ga stop ik ze altijd weer even onder.
Ik zou hem als ik jou was geen slaapzak meer aan doen.

Succes!

Terug
Bovenaan