tips slapen hooggevoelige dreumes 1 jaar

<p>Na een eerdere vraag op het forum over het slapen van onze 1 jarige dochter en na een verdere zoektocht, hebben wij het vermoeden dat onze dreumes hooggevoelig is.</p><p>Ook de kinderfysio, die een tijdje kwam voor het kruipen, vermoed het.</p><p>Ze vertoont veel kenmerken van hooggevoeligheid. Het grootste probleem is het (door)slaapprobleem. Dit heeft ze sinds ongeveer 6 maanden. Daarnaast ook eenkennig en verlatingsangstig.</p><p>Op advies van een lactatiekundige slaapt ze nu bij ons in bed omdat ze deze nabijheid nodig heeft en alternatieven zoals op een matras naast ons/haar, donker/licht/muziekje niet helpen.</p><p>Overdag slaapt ze 2 x 45 minuten. Inslapen lukt niet in bed, maar vaak alleen na borstvoeding. 's Avonds proberen we haar zo lang mogelijk in eigen bed te laten, ze wordt gemiddeld elk uur wakker. Als het echt niet meer gaat komt ze bij ons in bed. Dan gaat het slapen beter.</p><p>Hebben meer ouders ervaring en tips bij slaapproblemen met hooggevoelige dreumesen?</p>

Ze is nu 13 maanden. Ik ga 1 slaapje overdag proberen. Dank voor de tip!
Dat is voor de nachten nog geen oplossing vrees ik. 

Nee voor de nachten is dat geen oplossing.. mijn dochter wordt s nachts ook wel eens wakker, soms 3x op de nacht, soms slaapt ze 2 weken achter elkaar lekker door. Als ze wakker wordt, ga ik er altijd de eerste keer even heen om te kijken of ze dr speen nog heeft en of ze de dekens niet af heeft geschopt. Vaak gaat ze alleen maar harder huilen als ze me ziet, dus na die eerste keer ga ik er niet meer heen. Ze wil er gewoon uit en bij mij kn bed, daar ga ik niet aan beginnen. Soms huilt ze even 5-10 minuten en dan slaapt ze wel weer. Als ze om 5.30 ofzo wakker wordt, geef ik nog wel eens een beetje melk zodat ze tot 6.30-7.00 doorslaapt, anders is ze om 5.30 al klaarwakker en dat is me echt te vroeg.
Ik kan niet oordelen in jouw geval, geen idee hoe het werkt met een kindje wat s nachts zó vaak wakker wordt. Maar elke avond bij jou in bed in slaap vallen lijkt me ook niet de oplossing, binnenkort zit je daar voor altijd aan vast.. zie dat maar eens af te leren. Een enkele keer kan best, maar niet met regelmaat denk ik. Ik snap dat je zelf ook heel graag wilt slapen en dat het heel moeilijk is om s nachts naar gehuil te luisteren, maar soms moet je echt ff een weekje doorpakken en dan zijn ze er doorheen. Ze snappen al heeeeel goed hoe het werkt, ook al zijn ze nog klein!

Terug
Bovenaan