Tips speelgoed dreumes

<p>Hoihoi! </p><p>Wij hebben thuis een heerlijk vrolijk en actief jongetje van 13 maanden die los loopt en dus het liefst lekker buiten wandelt en de wereld ontdekt. Maar omdat we nu toch ook veel thuis en binnen zitten ivm weer en lockdowns wil ik weer wat leuks nieuws voor hem kopen om mee te spelen. We hebben heeeeeel veeeeel boekjes; voorleesboekjes, voelboekjes, boekjes met flapjes, omdat hij ongeveer de helft van de dag wel daarmee bezig is haha. Voor zijn verjaardag heeft hij een keukentje met pannen, spatels ed en snijdbaar fruit ed gekregen, maar daar speelt hij nog niet erg lang mee, dat moet echt samen. Wat is er leuk voor nu en de komende tijd? Tips zijn welkom :) </p><p>- Ik denk aan een houten garage voor zijn autootjes, maar welke? Wij hadden de 'toet toet' garage aangeschaft, maar daar was een onderdeel al kapot toen we hem kochten (bij het in elkaar zetten pas ontdekt natuurlijk, les geleerd: voor het in elkaar zitten alles checken volgende keer ;)) dus die is teruggestuurd en ik twijfel nu toch of een houten garage wellicht leuker is en langer meegaat. Welke zouden jullie aanraden? Ik heb tot nu toe de Mentari Parkeergarage Blauw of Rood op het oog, of de New Classic Toys garage of die van Hape of nog een andere? Ze gaan wel vooral uit van kleine autootjes bij de houten garages lijkt het. </p><p>- Of duplo? We hebben 1 tas megablocks maar daar doet hij vrijwel niets mee. Bij mijn ouders en schoonouders speelt hij wel graag met duplo auto's, tractors met aanhangers en veerboot, maar bij de 'nieuwe collectie' kan ik me niet bij alles goed voorstellen hoe dreumessen zich daarmee kunnen vermaken? Hebben jullie tips voor welk pakket als start? </p><p>- Of een houten treinbaan? Zijn er ook zo veel van dat ik niet zo goed weet welke haha. </p><p>- Of nog iets anders leuker? </p><p>Mijn gevoel zegt dat ik beter iets 'groots' kan kopen dan allerlei kleine dingetjes, zodat we een serie kunnen gaan opbouwen met de  uitbreidingen de komende jaren. Het mag dus best wat prijziger zijn en dan breiden we het de komende tijd gewoon uit door het als cadeau te vragen ed :) Er komt ook nog een jongetje bij over een paar weken, dus het zal nog wel een ronde meegaan ook.  </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Ik kreeg laatst Quadro als tip. Ik heb het zelf (nog) niet gekocht, want het is echt wel prijzig. Aangezien je aangeeft dat dat geen probleem is, hierbij dus de tip voor jullie ;) Je kunt er ook uitbreidingen van krijgen
 
Hier wordt écht heel veel met duplo gespeeld. Maar het is gewoon te duur om even te kopen en voordat je veel hebt ben je honderden euro's armer.

Wij hebben tweedehands heeeeeel veel duplo voor €70 gekocht. Nieuwwaarde ligt serieus rond de €1000, voor wat wij nu hebben. Wel 50 poppetjes, 40 dieren, 20 auto's/vliegtuigen etc, de duplo treinbaan en electrische trein, heeeel veel accessoires en een grote bouwplaat. Dit is mn beste aankoop ooit geweest. Nieuw betaal je voor een klein setje zo €15, en dan heb je eigenlijk niks. Wij bouwen dagelijks enorme huizen en torens van de duplo, zoveel hebben we. E mijn ervaring is dat het ook pas echt leuk is, als je er veel van hebt. Met 5 poppetjes, 3 dieren en 1 autootje kun je niet zoveel.

Mijn oudste dochter is ruim 3 jaar en de duplo blijft favoriet. En zodra er ki anderen van 4-10 jaar hier spelen, zijn ze ook nog super zoet met de duplo!

Verder spelen ze veel met het keukentje, ballen en balonnen en met het dokterssetje. Ze verven/kleien en kleuren graag. Stickers plakken is ook favoriet en raamstickers zijn ook leuk!
 
Heb je het via marktplaats gekocht? 
Dit klinkt ook als mijn ervaring als kind en wat ik tot nu toe zie haha, wij hadden de trein en bouwplaten thuis met heeeel veeel poppetjes en toebehoren en dat maakt t extra leuk :) 
 
Terug
Bovenaan