tips spuiten/verven van de box

Omdat onze box momenteel kersen is en wij een andere inrichting hebben met lime accesoires zouden we de box graag deze kleur willen geven. Hij neemt voor een lange tijd een prominente plek in de woonkamer in, en kersen past niet bij de rest.

Wie weet waarmee je dit het beste kan doen, verven/spuiten en waarmee? Is het niet gevaarlijk, hoe lang voor de geboorte moet je dit doen, ivm gevaarlijke stof oid. Ik ben al over 2,5 wk uitgerekend, ben er een beetje laat mee, maar we zijn net verhuisd.

Wie heeft er tips? Alles is welkom...

hoi,

Nou in elk geval zsm aan de slag (eh iemand anders laten doen natuurlijk ) want hoe langer vantevoren hoe beter en de tijd is nog kort bij jullie.
Hier hebben we de box helemaal geschuurd toen ik een maand of 5 zwanger was en mijn moeder heeft hem toen buiten in de lak gezet een maandje later. Dus dat was ruim op tijd zat. Dit is met een speciale lak gebeurd die extra hard werd (en dus niet door kleine kindertandjes/ nageltjes los te halen).

Ik zou gewoon eens naar een doe het zelf zaak gaan en je laten informeren... ik weet dat er een aparte Disney lijn bestaat die de kleurtjes van Disney heeft en kindvriendelijk is, maar die is vast ook veel duurder dan andere verfjes....

Nog even op de valreep van kerst naar de doe het zelf zaak en informeren lijkt me dus het handigst en dan maar kijken wat ze hebben....

Succes en geniet nog even van je buik!!!

groetjes,
Marije

Hoi!

Ben zelf ook aan het schilderen, de meubeltjes voor babykamer. Als ik jou was zou ik advies vragen bij een schilderszaak, zeker als je gaat spuiten, deze tips kreeg ik daar:

- alleen verf op waterbasis gebruiken omdat oplosmiddelen schadelijk kunnen zijn voor de kleine, die adem je in en neem je op via de huid als je schildert. Niet meer als het droog is natuurlijk.

- ook met verf op waterbasis altijd handschoenen dragen omdat je anders toch stoffen via de huis opneemt.

Tip van mij:
Het verven van spijltjes (bedje) was echt een pokkewerk. Ik had niet bezuinigd en goede kwaliteit verf bij de schilder gekocht. Eerst licht geschuurd, toen in grondverf en twee keer afgelakt, zoals zijn advies was. Het is erg lastig om de spijltjes mooi glad zonder druppels te krijgen. Koop dus in ieder geval goede, dekkende verf en materiaal. Ik zette de verf steeds op met een kwast om het mooi egaal uit te strijken ging ik er met een rollertje nog eens overheen.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar na dat bedje begin ik niet aan een box, al had ik een jaar de tijd... Onze box kleurt ook niet bij de rest, maar we geloven het wel. Het ding is tamelijk neutraal en we wennen er wel aan. Na een jaar of anderhalf, maximaal twee is 'ie toch weer weg. Maar da's  ieders persoonlijke keuze.

Succes er mee!!!
Pietje

Terug
Bovenaan