Tips tandvleesontsteking?

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Ik voel me prima zwanger, alleen mijn tandvlees is een drama. Ben nu al 5 weken verder en het wil niet echt beter worden. Flos met dentagel, poets ermee, tandarts zei: blijven borstelen, maar er is geen tandvlees meer tussen die tanden om te borstelen met een borsteltje en heb het gevoel dat het alleen maar pijnlijker wordt doordat je in de wortels zit te prikken.

Wie heeft er tips? Sta ook zeker open voor natuurlijke middeltjes!!

Het enige wat bij mij helpt zijn 2-3 daags tandenstokers gebruiken en gewoon blijven doorgaan ondanks de pijn

Hoi mooie dromen.

voelde me erg aangesproken door je topic, ben nl. mondhygiëniste, dus tsja, ik moest ff reageren.
Er had al iemand geschreven over tandenstokers, dat is idd vele malen beter dan floss in jouw geval. Hiermee kun je druk en massage op je tandvlees geven en zal dus meer effect hebben dan flossen. Echter is 1x per dag voldoende, maar héél belangrijk dat je het écht elke dag doet en dat ook blijft volhouden.
Kijk eens op www.ivorenkruis.nl, daarop kun je diverse folders lezen met instructies over hoe je bijv. zo'n stoker moet gebruiken.
Maar.....het beste is eigenlijk toch echt om een keer een bezoekje te brengen aan een mondhygiëniste. Dit is echt het vakgebied van een mh en niet zozeer van een tandarts. Zij kan dan bekijken of het optimaliseren van je mondhygiëne de oplossing is. Het kan nl. ook zijn dat het een keer goed grondig schoongemaakt moet worden bijv.
Je kunt hier gewoon een afspraak maken want een mh is vrij toegankelijk, dus je hoeft niet eerst een verwijzing van je tandarts te hebben.  

Wil trouwens nog wel even aangeven hoe belangrijk het is om hier serieus wat aan te doen. Ontstoken tandvlees tijdens je zwangerschap kan ervoor zorgen dat je een kindje krijgt met een te laag geboortegewicht en de kans op vroeggeboorte is groter.

Succes!! (laat je even weten hoe het gaat mocht je bij een mh geweest zijn?!)
Groetjes, Prinses (35wkn2dgn)

Bedankt voor de tips. Mijn tandarts behandeld me voor mondhygiene, alleen het punt is dat ik ook nog een beugel heb op dit moment. Ze houdt alles goed in de gaten hoor, en is supergoed, maar soms heb je nog weleens dat iemand zegt: oh ik spoel met dit of doe dat, en dat werkt ook supergoed.

Ik ga zeker nu de tandenstokers proberen!!!

Stom he, voel je je verder prima, heb je dit.

Maar ik ben er wel alert op hoor, heb al een drama gebit, helaas ook geerfd!

Terug
Bovenaan