Tips tegen berg?

<p>Hoi!</p><p>Onze baby heeft veel berg op zijn hoofd, echt zo'n kraterlandschap xD</p><p>Ik heb het al zeker 5x weg gehaald met de bergzalf van dr Leenarts (en zo'n luizenkammetje).</p><p>Maar zijn hoofd is daarna een dag rood en bovendien is de berg na een week net zo erg weer terug!</p><p>Iemand een oplossing of gewoon wachten tot het over gaat? </p>

Oei zo erg hebben wij het niet gehad, ik zou idd die Leenarts zalf aanraden. Misschien tussendoor de hoofdhuid met babyolie vettig houden de hele week? Het  rood is denk ik vooral van het "krabben" met het kammetje dus geen ramp. Ook daarvoor is olie lekker verzachtend want het is dan toch een beetje een geirriteerd huidje. En verder misschien even wassen met iets neutraals zoals Naif of alleen water?

Zelf nog nooit gehad bij mijn kinderen maar wel kennissen die het ook zo erg hadden bij hun kinderen... zei gebruikte een beetje olijfolie.. en dan voorzichtig met een kammetje/borsteltje weg halen,dat hielp bij hun wel.

Niets doen. Waarom moet het weg? Is alleen maar goede bescherming. Mijn zus heeft het steeds weg lopen halen bij haar dochter, en zij is inmiddels 2 en heeft nog steeds gevoelige hoofdhuid. Ik heb er niets aan gedaan en ging gewoon vanzelf weg. Dat adviseerde de kinderarts en kapper ook. Je baby heeft er geen last van, is alleen maar voor het oog. Heeft een functie valt vanzelf eruit

Ik zou het niet weghalen, ik werk in de ouderenzorg en als daar iemand berg heeft schrijft de arts een speciale olie en shampoo voor, daar behandelen we dan mee en verder laten we het met rust en schilfert het langzaam los. Volgens mij kan dat ook met een gewone natuurlijke olie maar daarvoor zou ik de arts even raadplegen. Maar zeker niet helemaal weg gaan halen!

Onze dochter heeft er ook zo’n vreselijke last van gehad. En ik weet dat baby’s er ‘normaal’ geen last van hebben, maar ons meisje krabde haar hele hoofdje tot bloedens toe open. Echt alles geprobeerd, babyolie, bergzalf, niets hielp. Uiteindelijk was bij ons pure kokosolie de oplossing. Elke dag meerdere keren ingesmeerd en niet proberen uit te kammen. Toen lieten de korstjes vanzelf los en na een aantal weken was het helemaal weg. Wie weet heb je er wat aan :)

Hier werkte het om savonds flink in te oliën met babyolie. Dat lekker nachtje intrekken. Dan sochtends nog een keer goed olie erop, maar dan na 10 minuutjes heel voorzichtig met een zacht babyborsteltje de berg eruit wrijven tot het niet meer verder wilt. Dus elke dag 1 laagje en het dan schoonmaken en met rust laten de rest van de dag. Succes ?

Terug
Bovenaan