tips tegen de zon?

Vraagje, wat is handig tegen de zon? We wandelen vaak met de draagzak, babybjorn, maar mutsje is nu te warm! En als de kleine straks 6 maanden is (nu 6 weken) gaan we met zomervakantie. Wie heeft er tips?

Hoorde laatst dat iemand een minisurfpakje had gekocht....
 
Ik heb op simply colours 2 bandana's besteld vorig jaar. Ik vond het fantastisch!
1 felgekleurd aquablauw voor de felle kleding
en 1 legergroene voor alle beige en bruintinten ging prima!
Ze zijn 1 maat dus ik ga ze dit jaar gewoon weer gebruiken, daarnaast hebben we voor op de fiets altijd een petje omdat hij dan soms echt zit te knijpen met zijn oogjes en een beetje schaduw in zijn gezichtje is ook niet altijd verkeerd!
Je hebt speciale pakjes met uv bescherming maar als ik het goed heb is jouw kindje nog redelijk jong in de zomer of niet?
Kyan is dan ruim anderhalf dus die verplicht je niet meer om in de schaduw te spelen. Dat is met die kleintjes wat makkelijker haha! Gewoon consequent blijven smeren en bij hele felle zon gewoon een romper met lange mouwen aandoen?
Op deze site:  http://www.koolsun.nl/  kun je kijken hoe dat zit met die UV kleding.

Suc6

Groetjes Saskia
 
Dank voor je reactie! Ja als we met vakantie gaan is onze kleine man 6 maanden. Bedankt voor de tip van de link en de bandana's, ik ga zeker even kijken!
 
factor 50 en een petje/zonnehoedje dat je met een touwtje onder de kin vast kan binden, mijn kinderen trekken het anders af. En zonnebrilletjes voor baby's hielden ze ook niet op.
 
Ben net terug uit Curacao met onze dochter van 12 maanden oud. Erg zonnig land  met een  hele felle zon. Zarah kon daar absoluut niet overdag in de directe zon komen. Ik heb dus over de buggy een handdoek vastgemaakt, zodat ze schaduw had. Factor 50 gesmeerd, en een bandana of mutsje op gedaan. Is uiteindelijk heel goed gegaan, maar het was niet altijd even makkelijk. Een kind van 6 maanden zal makkelijker in de schaduw te houden zijn dan een kind van een jaar.

Een romper met lange mouwen vond ik overigens geen optie: het was daar 30+ graden, dus dan zou ze het te warm gekregen hebben.
Oh, en die mutsjes/bandana's kun je gewoon bij de Hema kopen.

Groetjes!
 
hoi je kunt ook even op odiezon.nl kijken, ik ga daar ook wat aanschaffen.
ik kreeg als tip van de drogist mee om te smeren met Louis Widmer voor kids, factor 25, dit was volgens haar de beste voor kindjes.
je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, ik vind een bandana ook nog riskant wat hier zit geen beschermende factor in, op odiezon zijn ook petjes e.d te krijgen met een nekflap er aan.
succes!
gr miranda
 
Wij zijn net terug van vakantie in Spanje, onze dochter is 9 maanden en het is super gegaan met de zon.
Wij hadden zonnebrand van zwitsal factor 50 en aftersun, hebben Eva altijd in de schaduw gehouden, zonnehoedje erbij, speciale zonnebril voor 'kindjes tot 2 jaar.
Bandana's zijn net wat minder warm denk ik dan een zonnehoedje.
En je hebt inderdaad van die swinsuites voor de allerkleintste met een hoge UV bescherming, kijk maar eens op: http://www.0tot24maanden.nl/.
 
Terug
Bovenaan