tips tegen hoesten??

Hoi meiden,

gisternacht hebben we weer een lekkere nacht gehad. Jennifer begon echt heel veel te hoesten.. en dan vooral als ze gaat slapen! Daar werd ze uiterraard nogal vaak wakker van (en wij dus ook). Echt heel erg zielig... Gebruik Tussikind en soms een hoestsiroop  (Daro) als ik merk dat ze pijn in haar keel heeft.
Gistermiddag naar bed gebracht (ze was helemaal op) maar na een half uur helemaal klaar wakker door het hoesten... arme meid!

Gelukkig ging het vannacht wel iets beter, maar vanochtend aan het ontbijt bleef ze hoesten en wilde ze ook haar broodje niet meer.

Hebben jullie nog tips voor mij wat ik kan uitproberen voor aankomende nacht. Heb haar matras bij het hoofdeinde al iets omhoog gedaan.

Bedankt meiden!!!!!

liefs Ilone

Hoi Ilone,

Als het echt ook in de neus vast zit kun je natuurlijk Luuf opsmeren. Verder is hoesten altijd vervelend, veel kun je er niet tegen doen.

groetjes Mariska

HOi,

ik ben voor het aanhoudende hoesten met mijn kleine naar de huisarts geweest. Ondanks thijmsiroop doet het zichtbaar zeer. Ik kreeg het advies om voor het naar bed gaan een zetpil paracetamol te geven. Dat kalmeert waardoor je kind minder geprikkeld wordt om te hoesten, waardoor het ook vlugger geneest. Het heeft geholpen want afgelopen nacht sliep de jongste meer dan het klokje rond!

Beterschap met je kleine!

Groetjes

Hoii,

Ons zoontje kan ook zo lekker hoesten soms en dan natuurlijk ook s'nachts en geven hem sinds kort daarvoor Basoclase. Dat is een zetpil speciaal om de hoest te onderdrukken. En ik moet zeggen dat het vrij goed werkt! Mijn zus geeft het ook aan haar zoontje en is daar ook erg tevreden over!
Moet wel zeggen dat er een keer een arts was die ons gezegd had dat alleen te geven als het een droge hoest was. Als je kleintje natuurlijk slijm in zijn/haar keeltje heeft en het hoesten wordt onderdrukt door die zetpil, dan zou dat gevaarlijk kunnen zijn...
Wij natuurlijk gelijk bang en durfden het niet gegeven. Maar je wordt er uiteindelijk gek van van dat gehoest..En nu geven wij het wel, want je hoort zelf wel wat voor soort hoest het is en hoe erg het is. En als je kleintje niet kan slapen daardoor, is dat ook niet goed. Voor hem/haar niet maar ook niet voor jezelf!
Dus nu ben ik niet meer bang om het te geven als hij hoest en slapen we allemaal een stuk fijner!

Sterkte!

CVN

hallo,
ons meisje had er vorige week ook last van.
en ik zweer bij suikerwater. water koken , 2 scheppen suiker. af laten koelen en in een bekertje lekker op laten drinken. lost het slijm in de keel op.
heel simpel en bij ons meisje werkt het goed.
groetjes

Hoi Ilone,

Ik weet niet of je al bij de ha bent geweest maar als het hoesten blijft aanhouden, zou ik dat wel even doen.
Onze Sven heeft soms een asmatische hoest en daar hebben we een puffer voor. Dus als hij begint met hoesten komt 'de toeter'   weer tevoorschijn! We hebben 2 puffers, eentje om de longetjes wat open te zetten en eentje met echt een medicijn. De eerste mogen we van de ha bij de eerste tekenen van hoesten al geven, de tweede uiteraard alleen met zijn goedkeuring.
Daarnaast helpt Luuf inderdaad ook goed bij Sven, ook dat houdt de luchtwegen goed open. En veel laten drinken maar dat doe je vast al.

Heel veel succes met je meisje.

Groetjes,
Maike

Hier ook een erge hoester! Ik moet zeggen dat Luuf erg goed helpt tegen het hoesten. Wat opsmeren ( kan ook een beetje op de romper onder slaapzak/pyama doen)
De hoest blijft dan een hele tijd weg. Wel misschien nog een keer in de nacht herhalen.

He meiden, bedankt voor alle tips...

Kreeg een tip van mijn schoonzusje : Bisolvon, ongeveer 20 druppels in d'r drinken en dat 3 keer per dag.
Woensdag gelijk gehaald en 's middags gegeven. Nu weet ik niet of het toeval is maar ze heeft die nacht heerlijk geslapen en wij dus ook!!!!
Gisteren ook weer en het hoesten is ongeveer met 90% al weg!! Alleen overdag nog een beetje.

Helemaal blij goede nachtrust is me veel waard op het moment..

gr. Ilone

Terug
Bovenaan