Tips tegen hooikoorts?

<p>Hoi dames, </p><p>ik ben op het moment 10 weken zwanger en op advies van de verloskundige sinds een week gestopt met Mn hooikoorts medicatie. Dus geen pilletjes, neusspray en oogdruppels voor mij. </p><p>Sinds gisteren is het echt drama en loop ik met dikke ogen om het kwartier 5 keer te niezen ?</p><p>iemand alternatieven voor de medicatie?</p>

Heb ook last van hooikoorts en wat redelijk goed helpt bij mij is vaseline in de neus smeren.
’Smorgens bij het douchen maak ik mijn neus goed schoon en dan smeer ik lichtjes vaseline in mijn neus. Dit herhaal ik wel overdag omdat het niet de hel dag blijft zitten. Op deze manier kunnen de pollen niet/minder via de neusslijmvliezen opgenomen worden. 
Hopelijk helpt het?!? Succes!
Groetjes Jet

Loratadine en cetrizine mag je inderdaad gewoon hebben. Wat gek dat je dit niet als alternatief aangeboden is. Houdt er wel rekening mee dat cetrizine in het begin wat vereffend kan werken niet echt fijn als je zwanger bent..

Ik heb als alternatief tegen hooikoorts tape laten plakken op mijn rug door de fysio. Klinkt gek, maar bij mij werkt het echt! Had dit nooit verwacht, maar dacht het kan geen kwaad om het te proberen. Ik krijg 3x een week tape opgeplakt en daarna zou het voor dit seizoen over moeten zijn. Na de 2e keer merk ik al grote verschillen! Niet meer niezen, geen jeukogen en het snotterige is ook bijna weg. Ik overleef de zomer zo wel! 

Bedankt voor de tips!
ik had nog geen contact gehad met de huisarts maar vanmiddag toch maar gebeld. Ze noemde idd iets op wat wel mocht, geen cetrizine.. ga ze morgen ophalen.

's Morgens vroeg geen ramen openzetten, 
Buiten met een zonnebril lopen
İn de auto geen ventilatie
Vaseline in neus smeren

Dit zijn de tips die ik je kan meegeven.

Terug
Bovenaan