Tips tegen klonters in kunstvoeding?

Hoi!

Er werd ons aangeraden om Nan Complete Comfort te gebruiken, dit is iets dikkere voeding. Helaas merken we tegen het einde van de fles dat er echt dikke ongemengde klonters achterblijven. Gemiste voedingsstoffen dus. We gebruiken warm kraantjeswater van 35 à 37 graden.

Zijn er nog mensen die dit herkennen en hier een oplossing (hehe, oplossing, onbewust woordmopje) voor hebben?

Benieuwd naar jullie tips!
Groetjes!
Kat
 
Hoi, ik weet niet of je het alleen schudt, maar ik roer het eerst goed met een vork en daarna nog even schudden. Ik gebruik jbpm in de voeding, dus ook wat dikker. Weet niet of het vergelijkbaar is, maar wij hebben geen klontjes ?
 
“Martynowskat schreef:Mag je schudden? Ik dacht dat je enkel mocht ‘rollen’ omdat dit geen luchtbellen veroorzaakt … De vork ga ik alvast bovenhalen!”

Ik gebruik nutrilon, daar staat zelfs op de verpakking dat je moet schudden. Ik deed dat eerst ook niet ivm luchtbellen, maar doordat ik ook wat last had van klontjes ben ik het toch eens gaan proberen (icm de vork!). De luchtbellen blijven bij mij achter in het flesje. Het is dan een soort schuim wat overblijft. Maar je zou ook eerst alleen het roeren kunnen proberen, misschien helpt dat al voldoende.
 
Wij gebruikten NAN AR tegen extreme reflux bij onze dochter en die voeding moesten we keihard schudden in de fles. Echt keihard. Terwijl dit normaal dus nooit mag. Maar bij deze voeding moest dit omdat hij enorm klontert anders. Deze voeding was op basis van aardappelzetmeel.

Ik heb geen idee of dit voor alle varianten van NAN voeding geldt? Misschien wel!
 
O en hoe hard ik de voeding ook schudde, er kwamen geen luchtbellen! Omdat het dus op basis van aardappelzetmeel was. Het klinkt tegenstrijdig om zo keihard te schudden, maar bij de variant van NAN die wij hadden moest dit dus echt.
 
Terug
Bovenaan