tips tegen luieruitslag?

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er voor mij tips tegen luieruitslag?
Mijn dochtertje heeft nooit last gehad van luieruitslag tot een tijdje terug. (ze is inmiddels 1)
Het is echt heel vurig op dr doos, niet echt tusen dr billen. Ik heb al zwitsal en sudocreme geprobeerd en nu probeer ik weer talkpoeder maar heb nou niet het idee dat het minder wordt.
Hebben jullie nog goede tips?
Groetjes van Sonja

Luna had laatst precies hetzelfde en toen heb ik er bepanthen zalf op gesmeerd maar het duurde wel ff voor het weg was maar dat hielp beter dan sudocreme!!
Succes

Marissa had het en tijd geleden heel erg. Wij moesten toen zinkzalf kopen van de dokter en dat hielp redelijk.

insmeren met het wit van een kippenei, dus niet de dooier. Rauw welteverstaan. Even laten drogen en dan luier weer aan. Klinkt erg vies, maar door het eiwit komt er een dun laagje dat de urine tegenhoudt . is even lastig smeren maar helpt wel en goedkoop!

groetjes esmee

Hoi

Even in de gaten houden, veel verschonen en proberen een beetje zonder luier te laten.

Mocht het niet weggaan dan is het misschien een schimmeltje en dan kun je smeren wat je wilt, maar niets helpt. Even naar de HA dan.

Succes

Groeten Kirsten

Hoi Sonja,

Ik zou even de HA bellen, want het zou goed een schimmelinfectie kunnen zijn.
Ik herken je verhaal zo. Mijn dochter had nooit luieruitslag en toen ineens ook rode uitslag op haar schaamlipjes. Het bleek toen om een schimmelinfectie te gaan. Redelijk onschuldig, maar er moest toen wel een zalfje op. Daarna was het snel over.

Succes,
Groetjes, Karin

Hoi Karin,
ik zat nog te twijfelen vanochtend of ik de HA zou bellen maar dacht die zien me aankomen met een luieruitslag? En daarbij dacht ik vanochtend dat het wat minder vurig was maar vanmiddag zag ik dat het toch wel weer heel vurig was dus morgenochtend toch maar even de HA bellen. Ze heeft het nl. al zeker 2 weken nu.
Bedankt voor jullie tips,
groetjes van Sonja

Hoi Sonja,

Na 2 weken denk ik ook zeker dat het een schimmelinfectie is. Inderdaad gewoon even mee naar de dokter want daar helpen gewone zalfjes niet aan.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan