tips tegen misselijkheid

Hallo allemaal,

Is er hier iemand die een goede tip heeft tegen de misselijkheid? Ik ben echt de hele dag misselijk, ook 's nachts. Ik ben 7 weken zwanger van ons tweede kindje. Bij de eerste had ik lang zoveel last niet.
En heeft iemand de bellypops weleens geprobeerd?

Alvast bedankt!

Groetjes Clau

Hallo Clau,

Bij de eerste was ik ook erg misselijk. Bij mij hielp niet veel maar ik heb toen wel veel advies gehad. Zoals cola of gember..... misschien helpt het bij jou?

En 's morgens voor het opstaan wat eten en drinken. Dus niet met een lege maag uit bed stappen.

Groetjes,

Elly

Ik was bij de eerste ook enorm misselijk, ik kon vooral geuren niet uitstaan.Ik heb bijv komijn uit mijn huis buiten gezet hihi, ik rook die al wanneer ik de keuken binnenkwam (lag gewoon dicht in de kast) je hebt zon sterke reuk met de zwangerschap en ik begon meteen al met kokhalzen zonder ook maar aan eten begonnen te zijn.
Mocht je ook afgunst voor geuren hebben haal die dingen weg, dan kan je iig proberen te eten voordat je meteen de keuken kokhalzend uitrend.

Bij mij hielp melk heel erg,ik dronk liters volle melk mijn maag werd daar rustig van en misselijkheid ging weg...maar dan moet je wel van melk houden en altijd al veel drinken anders kan je last van je darmen krijgen.

Niet te strakken kleding aan om je buik en geen dingen om je nek enzo zelfs een ketting kan je al aan t kokhalzen maken..

Is niet bij elke zwangerschap zo hoor, bij de eerste hing ik wekenlang boven de wc.Bij deze zwangerschap (22 wkn) heb ik nog geen een keer misselijkheid gevoeld!

Kijk uit met gember, teveel kan schadelijk zijn. Werkte bij mij voor geen meter, net als de pillen bij de huisarts.

Probeer elk uur kleine beetjes te eten, en eet waar je zin in hebt. Ook kan je Nux vomica druppels van de a vogel gebruiken. Er is ook iets van VSM op de markt tegen misselijkheid maar daar zit arcenum in ( joost mag weten hoe je dat schrijft). Niet echt een prettig idee..

Ik had bij de eerste ook niet zo'n last van misselijkheid, ik ben nu 11 weken zwanger van de tweede en ook de hele dag misselijk.
Wat mij goed helpt is acupunctuur, 1 x in de week
een naaldje in de beide polsen en in de bovenbuik, daarna ben ik een dag heel erg misselijk en de rest van de week bijna niet.

Ik ben nu 15 weken zwanger en eindelijk een beetje van mijn misselijkheid af.
Ik was ook de hele dag misselijk en moest elke dag overgeven, soms wel 4x.
Ik heb eerst bandjes geprobeerd van seabands (op google vind je hier informatie van). Deze hielpen wel, maar ik was te misselijk.
Uiteindelijk heb ik verschillende medicijnen gehad van de huisarts, daar bleef ik bij spugen. Tot ik na 3x emasefane kreeg (zetpillen). Die hebben me ontzettend goed geholpen. En ik was redelijk van mijn misselijkheid af en hoefde niet meer te spugen.
Ik hoop dat je gauw iets vind wat voor jou goed werkt, want het is echt niet prettig om zoveel misselijk te zijn.

Hallo dames,

Ik ben nog maar net zwanger (week 5) en ik voel eigenlijk nog zo goed als niks afgezien van een beetje buikpijn en groeiende borsten.

Vanaf welke week werden jullie misselijk?

Hoi MissPing,
Ik werd in week 6 misselijk, bij alle zwangerschappen beleef nu mijn 13e. Tot een week of 13, hoop dat dat nu weer klopt, zit in wk 8 nu.. Maar het is natuurlijk bij iedereen verschillend, ik hoop dat je misselijkheid bespaard blijft.

gr Taraneh

Terug
Bovenaan