Tips tegen reisziekte

Hoii,
Mijn dochtertje van 2 heeft vaak last van reisziekte als we lange stukken autorijden. Meer dan de helft van de keren wordt ze misselijk en moet ze overgeven. Nu willen we naar de kerstmarkt gaan volgende week, maar dit is 2 uur rijden. Dus ik vroeg me af of iemand tips heeft en/of ervaring heeft met medicijnen tegen reisziekte. Ik zag bijvoorbeeld dat ze bij de kruidvat ook een paar spulletjes hadden ertegen, alleen vroeg ik me af of die echt werken.
Alvast bedankt!
 
Het spelen van actieve computerspelletjes schijnt beter te werken dan naar de horizon kijken, heb ik begrepen.
Ik heb er als kind pilletjes tegen gehad, die moest je ruim van te voren innemen en werkte goed. Ik weet niet meer welke.
Verder dus naar horizon kijken, geen hobbelige weg nemen. En vooral geen verkeerd gelade karretje achter de auto doen.
 
Itinerol b6 helpt bij onze zoon heel goed. Hij heeft ook last van wagenziekte. Verder niet direct in de auto stappen na het eten maar pas half uur / uur later
 
Ik heb geen ervaring met een peuter, maar zelf wel veel last van reisziekte. Je hebt bandjes voor om je polsen, zo snel ik zag op internet ook voor kinderen. Deze drukken op een bepaald punt op je pols waardoor je er minder last van hebt. Voor mij werken deze bandjes goed. En misschien lastig met een 2 jarige maar op latere leeftijd, voorin word ik ook minder ziek als achterin. En verder vooral naar buiten kijken. Misschien kun je samen naar de omgeving kijken waardoor je stimuleert om naar buiten te kijken? 
 
Mijn zoontje had dit ook. 
En ik ben erachter gekomen dat dit voor komt als die iets in zn handen heeft en er naar kijkt.
Dus een knuffel of een tut of speeltje  
Sinds hij dat niet meer in de auto heeft en gewoon naar buiten kijkt heeft die niet meer overgegeven in de auto ?
 
Onze oudste dochter heeft ook heel erg last van reisziekte (al vanaf dat ze nog geen jaar was). Bij ons hielpen alleen reistabletten hier tegen. Helaas is primatour nu nergens meer te krijgen (die is geschikt voor vanaf 2 jaar) en zijn andere tabletten alleen voor vanaf 5 jaar als ik me zo goed herinner.
Misschien met de huisarts overleggen als het zo heftig is? Wij hebben ze ook voor ze 2 was reistabletten gegeven. Mijn reden was dat telkens overgeven ook niet goed voor haar was. Wel de eerste keren goed in de gaten gehouden of ze niet suf werd, maar daar had ze helemaal geen last van.
Voor als tip als ze wel moet overgeven: wij hebben van de deksels van yoghurt emmers ringen gemaakt door de pot eraf te snijden en de bovenkant eruit te snijden. Daarin klemmen we een zak, waardoor ze makkelijk kan mikken als ze moet overgeven. Inmiddels is ze al een stuk ouder, maar het scheelde voor haar heel veel als ze in ieder geval niet helemaal onder zat. Dat maakte dat ze het overgeven een stuk minder erg vond.
 
Terug
Bovenaan