tips tegen rode billen?

Hallo meiden,

ik vroeg me af of jullie tips hebben tegen rode billen.
Sarah heeft sinds maandag diarree en haar billen zijn echt vuurrood en ook helemaal ruw. Ik heb (natuurlijk) al het één en ander geprobeerd maar heb nog niet echt resultaat.
Ik gebruik normaal sudocreme en heb ook al bepanten geprobeerd. Van de huisarts heb ik een zalfje gekregen tegen de luieruitslag, tegen schimmelinfectie (?) maar ook dat helpt niet echt. Het lastige is dat ze dus nog diarree heeft, dus lekker bloot rond laten lopen is ook even geen optie.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes Tamar

Hi Tamar,

Dat zalfje van de HA zou echt met een paar dagen verlichting moeten bieden, zoniet moet je er echt even mee terug hoor!
Kyan heeft in november megaluieruitslag gehad, dat was de eerste keer (in een jaar tijd) maar ook gelijk de heftigste! Hij bleek namelijk een schimmelinfectie mét krentebaard te hebben!! Vraag me niet hoe maar dat kan dus blijkbaar...
Nu was het voor het CB bv al niet duidelijk; de een zei schimmelinfectie. de ander krentebaard. Dus dat geeft al aan dat het makkelijk anders gezien kan worden.
Pest is dus wel dat je 2 verschillende zalfjes hebt en het een werkt niet op het ander.
Dus wellicht als bij Sarah het zalfje niets doet dat er een andere diagnose gesteld moet worden?
Ik heb trouwens ook op diverse topics de Maizena aangeprezen zien worden ipv talkpoeder.
Ook de groene badedas schijnt ontstekingsremmend te zijn, dat adviseren ze hier in het streekziekenhuis...

Veel succes ermee, want het is wel hartstikke sneu!!

Groetjes Saskia

hoi hoi

zinkzalf een paar dagen 2 ofzo en daarna bephanten
dat werkt hier super

maizena wil idd ook vaak helpen maar dat moet je zeker NIET gebruiken als het idd een schimmel blijkt te zijn want dan kan het heel erg pijnlijk zijn

succes en hopelijk gaat het snel beter

groetjes moekje

Hoi Tamar,

Ik gebruik voor Sven de billetjescreme van Balneum.
Deze is echt super! Is een heel dikke zalf die de billetjes echt afschermt van de ontlasting.
Een tijdje geleden had Sven ook heel rode billetjes vanwege tandjespoep. De sudocreme hielp hier ook niet dus heb ik de Balneumzalf gebruikt en binnen 2 dagen was het al stukken minder.
Ik koop het hier in het dorp bij de DA.

Groetjes,
Maike

dank voor de tips!

Ik ga zometeen meteen even langs de drogist om die Balneum billencreme
te halen. Ga het in ieder geval even uitproberen. En die Maizena zal ik
dan maar niet doen voor het geval dat het dus idd wel een schimmel is.
Ik zal het ook strak in de gaten houden en evt weer terug naar de huisarts, altijd fijn zo voor het weekend.

Bedankt voor het meedenken alvast,

Tamar

Terug
Bovenaan