Tips tegen spruw??

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hoi allemaal!</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn zoontje van 8 weken heeft spruw. Vooral op de gehemelte is een witte waas te zien en op de tong zit een wit laagje.</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">We hebben al nystatine gekregen van de huisarts. Dit vind ik toch wel moeilijk om aan te brengen, omdat het lijkt alsof hij het gelijk doorslikt. Zou het dan wel alle plekjes kunnen behandelen?</span></p><p>Heeft iemand nog tips om het te behandelen? Behalve dan het zoveel mogelijk uitkoken van de spenen en flesjes en het wassen van spuugdoekjes na gebruik.</p><p>alle tips zijn welkom!!  Ik geef trouwens geen borstvoeding.</p>

Je zou de nystatine met een wattenstaafje of schijfje kunnen aanbrengen in zijn mondje, dan kan je het meer verdelen. Ook heeeel veel wassen en naast de spuugdoekjes eigenlijk alles wat in contact komt met voeding/speeksel zoals kleertjes e.d. op 60 graden. Zelf deed ik er ook een scheutje natuurazijn bij in het wasverzachtervakje van de wasmachine. Sterkte en hopelijk heeft hij er snel minder last van!

Daktarin vragen aan de huisarts. Mag je op de tong van de baby smeren en uitsmeren op je tepels. Werkt uitstekend! 

Daktarin wilt mijn huisarts jammer genoeg niet meegeven ivm stikkingsgevaar. Las inderdaad dat dit effectiever is.

Terug
Bovenaan