Tips tegen vocht vasthouden

Hallo allemaal,

Ik ben ruim 36 weken zwanger en sinds 2 weken houd ik ontzettend veel vocht vast. Ik pas mijn schoenen niet meer, kan me benen niet makkelijk buigen, heb een bolle kop en mijn enkels zijn megadik(van die oma enkels dus) waardoor het lopen ook nog een stuk lastiger wordt.

Ik eet al nauwelijks zout, drink 2 liter water (naast mijn gewone drankjes) en zit zo veel mogelijk met mijn benen omhoog, maar helaas het helpt allemaal niet.

Heeft er iemand nog andere tips?
Of moet ik me er maar gewoon bij neerleggen en de tijd uitzingen en hopen dat het na de bevalling snel verdwenen is.

Groeten,
Lien
 
Hoi Lien,

IK houd ook best veel vocht vast, mij passen ook bijna geen schoenen meer en in mijn rechterhand heb ik nog maar weinig gevoel in 3 vingers (dat heb ik al een paar weken). Dit komt ook van het vocht.

Ik heb het bij de gyn nagevraagd maar er is nu werkelijk niks aan te doen, het hoort erbij is mij verteld. Het is knap vervelend maar ik hoor van iedereen dat het direct na de bevalling beter word, dus daar wacht ik dan ook op.

groetjes, Jane 30 weken en 6 dagen
 
Hoi Lien,

Ook ik hou veel vocht vast. Schoenen pas ik niet meer. Heb maar een paar leuke slipper aangeschaft en dat gaat wel goed.Bij mij zijn ook mijn vingers dik en soms heel pijnlijk. Helaas zei ook mijn verloskunidge dat het er nu bij hoort en er niets aan te doen is.
Wat bij mij wel een beetje helpt om de zwelling in mijn voeten en benen iets te verminderen is een koude douche erop zetten. Het verdwijnt er niet door maar geeft wel een beetje verlichting. Een voetenbadje is trouwens ook heerlijk.
Gelukkig voor ons is het tot nu toe nog niet zo warm als vorig jaar zomer, dan wordt het waarschijnlijk helemaal een ramp met vocht vast houden.

Groetjes,
Krista
34 wkn, 5 dgn
 
Van de vk kreeg ik de tip om o.a. annanas te eten en selderij of asperges. Dat zou vocht afdrijvend zijn. En inderdaad veel drinken.
Bij mij helpt annas redelijk goed.
En veel met koud water spoelen, dat werkt inderdaad ook.
Sterkte er mee!

Groeten van Marieke
 
ik hied ook veel vocht vast en had steunkousen vorgescheven gekregen zodat ook na de bevalling het vocht sneller zou weggaan hiep inderdaad, verder gewoon lekker rustig aandoen, en je er niet te veel van aantrekken (is wel moeilijk ik weet het).
succes,
 
Je kunt er inderdaad niets aan doen, maar je moet wel in de gaten houden dat je niet nog meer klachten krijgt, zoals hoofdpijn of duizelig of zo. Dat kan nl. duiden op een (dreigende) zwangerschapsvergiftiging! Succes!
 
Terug
Bovenaan